PROGRAM HORIZONTU na BŘEZEN 2010

19. 4. 2010

pondělí 1.3.

  • 14:00 – arteterapie s Hankou Jamriškovou
  • 16:30 – masáže

úterý 2.3.

  • 10:00 – muzikoterapie se Zlatou Fořtovou
  • 15:00 – biblická hodina

středa 3.3.

  • 8:00 – rehabilitace s Editou Lachmanovou

čtvrtek 4.3.

  • 8:00 – pedikúra
  • 15:00 – dokumentární odpoledne: Jak vytvořit člověka I. – nové objevy z lidského nitra ukázané novými zobrazovacími technikami

Pátek 5.3.

  • 8:00 – pedikúra
  • 15:00 – literární kavárna: Jean Giono – Muž, který sázel stromy – jedna z nejhezčích světových povídek v podání M.Ebena

sobota 6.3.

  • 9:30 – BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová

pondělí 8.3.

  • 14:00 – arteterapie s Hankou Jamriškovou
  • 16:00 – přednáška: POVÍDÁNÍ O NORSKU – naši každoroční návštěvníci Radek Trojan a Jiří Vitinger nám opět přijdou povídat o své letní cestě. Tentokrát vyrazili na sever.
  • 16:30 – masáže

úterý 9.3.

  • 15:00 – biblická hodina

středa 10.3.

  • 8:00 – rehabilitace s Editou Lachmanovou

čtvrtek 11.3.

  • 8:00 – pedikúra
  • 15:00 – dokumentární odpoledne: Život v divočině III. – rozlehlé planiny a bažiny

Pátek 12.3.

  • 8:00 – pedikúra
  • 15:00 – hudební kavárna: klavírní sonáty Frederica Chopina

pondělí 15.3.

  • 14:00 – arteterapie s Hankou Jamriškovou
  • 15:00 – koncert: členka orchestru státní opery Zdena Mudrová nám na housle a piano zahraje skladby klasické, ale i písně, které si budete moci zazpívat spolu s ní
  • 16:30 – masáže

úterý 16.3.

  • 10:00 – muzikoterapie se Zlatou Fořtovou
  • 15:00 – biblická hodina

středa 17.3.

  • 8:00 – rehabilitace s Editou Lachmanovou

čtvrtek 18.3.

  • 8:00 – pedikúra
  • 15:00 – dokumentární odpoledne: SISSI III. – osudová léta

Pátek 19.3.

  • 8:00 – pedikúra
  • 15:00 – hudební kavárna: klavírní sonáty Ludwiga van Beethovena

sobota 20.3.

  • 9:30 – BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová
  • 15:00 – přednáška. POVÍDÁNÍ O GRÓNSKU – Ondřej Kotas, člen sdružení „Cesty na sever“, nám bude povídat (a promítat) oo svých cestách na ledový ostrov. Byl tam dvakrát – v roce 2001 a 2004, kdy se účastnil přechodu grónského kontinentálního ledovce.

pondělí 22.3.

  • 14:00 – arteterapie s Hankou Jamriškovou
  • 16:30 – masáže

úterý 23.3.

  • 15:00 – biblická hodina

středa 24.3.

  • 8:00 – rehabilitace s Editou Lachmanovou
  • 14:30 – klavírní koncert: skladby hudebních velikánů (např. Rachmaninova, Chopina, Beethovena atd.) v podání Anny Biolkové

čtvrtek 25.3.

  • 8:00 – pedikúra
  • 15:00 – dokumentární odpoledne: Světová náboženství očima prof. Hanse Kunga – Náboženství Číny

Pátek 26.3.

  • 8:00 – pedikúra
  • 15:00 – videokavárna: Zlaté dno – papírník a trojnásobný otec Cyril Putička v podání Vlasty Buriana.

pondělí 29.3.

  • 14:00 – arteterapie s Hankou Jamriškovou
  • 16:30 – masáže

úterý 30.3.

  • 10:00 – muzikoterapie se Zlatou Fořtovou
  • 15:00 – biblická hodina

středa 31.3.

  • 8:00 – rehabilitace s Editou Lachmanovou
  • 16:00 – přednáška: POVÍDÁNÍ O ISLANDU profesor fakulty těl. výchovy a sportu a cestovatel Karel Kovařovic nám přijde povídat (a promítat) o ostrově s fascinující a unikátní přírodou.

PRŮZKUM SPOKOJENOSTI OBYVATELEK PENZIONU v roce 2006

10. 4. 2010

V letošním roce průzkum spokojenosti obyvatetelek penzionu HORIZONT proběhl v únoru.

Především děkujeme všem, kdo se ankety zúčastnily. Bohužel to nebyly všechny obyvatelky. Jedna přes opakované prosby anketu do schránky důvěry neodevzdala. Další odpověď vyznačila jen u dvou otázek. Z odpovědí jsme spočítali průměrnou „známku“ u každé otázky.

V loňském roce proběhla anketa téměř totožná, takže můžeme srovnávat výsledky z loňska s výsledky z letoška: u 10 otázek došlo k mírnému zlepšení, u 6 k mírnému zhoršení průměrné „známky“. U 2 otázek byla průměrná „známka“ stejná (1). Nicméně z těchto změn se nedají vyvozovat příliš velké závěry. Je pravděpodobné, že víc než čímkoli jiným, jsou způsobeny pouze jiným počtem respondentek.

Největší změna k lepšímu je v otázce „jak se cítíte po zdravotní stránce?“ (3,25 v roce 2005; 2,66 v roce 2006) a v otázce „jak hodnotíte svou celkovou životní situace?“ (2 v roce 2005; 1,66 v roce 2006). Je to samozřejmě potěšující, avšak je možné, že toto zlepšení je způsobené především tím, že už mezi námi není paní, která na tom v době loňské ankety byla už dosti špatně a celkový výsledek ovlivnila tímto směrem.

Velmi potěšující je to, že už všechny, kdo odpověděly mají v personálu, někoho, ke komu mají důvěru (loni byla průměrná „známka“ u této otázky 2,33; letos 1)

Naopak nepříjemné je, že poměrně špatný výsledek je v otázce, zda rozsah služeb (tedy především úklidů) odpovídá tomu, co jsme domluvili na zářijové schůzce personálu s obyvatelkami. Ta měla soužit k tomu, aby se služby odehrávaly k jejich větší spokojenosti a ne naopak. Co patří k velkému a malému úklidu je od září jasně dáno a personálu i obyvatelkám by to mělo být zřejmé. Budeme o tom mluvit uvnitř pracovního týmu, během letních návštěv se ředitel obyvatelek zeptá na jejich pohled. Do té doby proběhne množství běžných a minimálně 1 velký úklid.

Ostatní výsledky jsou, domníváme se, dobré, jak se sami můžete přesvědčit níže. Výsledky průzkumu předáme k dispozici samozřejmě i všem členům střediskové rady.

Otázky jsou seřazeny podle výsledků – od nejhorší „známky“ k nejlepší.

+ Jak se cítíte po zdravotní stránce?

Průměrná známka: 2,66

+ Odpovídá rozsah služeb tomu, co jsme si domluvili na společné zářijové schůzce

Průměrná známka: 2

+ Jste spokojena s kvalitou prováděných služeb?

Průměrná známka: 1,85

+ Jak hodnotíte svou celkovou životní situaci?

Průměrná známka: 1,66

+ Jste spokojena s chováním personálu?

Průměrná známka: 1,33

+ Jak rychle jsou vyřizovány vaše stížnosti a požadavky?

Průměrná známka: 1,33

+ Má o vás personál zájem? Pohovoří s vám občas?

Průměrná známka: 1,28

+ Jak rychle reaguje personál, když ho zavoláte?

Průměrná známka: 1,16

+ Jste spokojena se svým bydlením (bytem)?

Průměrná známka: 1,16

+ Jste spokojena s čistotou a pořádkem v Horizontu?

Průměrná známka: 1,16

+ Máte v pocit, že vaše věci a váš byt je dobře zabezpečen proti poškození?

Průměrná známka: 1,16

+ Jak jste spokojena se vztahy mezi obyvatelkami navzájem?

Průměrná známka: 1,16

+ Zhodnoťte, jak jste celkově spokojena s životem v penzionu?

Průměrná známka: 1,16

+ Doporučila byste penzion Horizont svým blízkým přátelům?

Průměrná známka: 1,16

+jste o dění v Horizontu, o novinkách, programu, službách, změnách, opravách atd. dostatečně a včas informováni?

Průměrná známka: 1

+ Máte někoho z personálu na ( do kterého počítáme i naše dobrovolníky), kdo má vaši plnou důvěru (na koho byste se neváhaly obrátit se svými starostmi a obavami nebo když potřebujete poradit)?

Průměrná známka: 1 (1x s upřesněním konkrétní osoby)

+ Jak je ze strany personálu respektován váš stud a soukromí?

Průměrná známka: 1

+ Je v Horizontu dostatečný klid, nic vás zde neruší?

Průměrná známka: 1

+ Je vám v penzionu někdy dlouhá chvíle, nudíte se?

Průměrná známka: 1

+ Chcete nám ještě něco sdělit?

1 x ano, přiložený dopis

PRŮZKUM SPOKOJENOSTI KLIENTŮ PEČOVATELSKÉ SLUŽBY v roce 2006

10. 4. 2010

Průzkum opět probíhal
pomocí anonymní ankety. Klienti dotazník dostali v čistých obálkách a
vyplněný jej vraceli v zalepených obálkách (pokud se sami nerozhodli obálku
nezalepovat).
Otázky byly velmi podobné otázkám z loňského roku, což je výhodné pro srovnávání
výsledků. Zjistili jsme, že výsledky jsou velmi podobné jako loni. Rozdíly
byly v řádu setin, případně desetin.
Letos jsme rozdali 45 dotazníků a vrátilo se nám jich 32, tj. 71%.
Ačkoli jsou výsledky téměř stejné (tj. stejně dobré) jako loni, statistika svědčí
o tom, že zájem o nejvyužívanější úkon pečovatelské služby, tj. dovoz
obědů, poklesl. O této skutečnosti jsme informovali Úřad MČ, který je naším
zadavatelem i dodavatele obědů, tedy školní jídelnu.
Zde jsou výsledky
letošního průzkumu:

1)Jste spokojen/a s prováděním pečovatelských úkonů v případě vaší osoby
– s jejich kvalitou, rychlostí, pohotovostí, přesností atd.

Průměrná známka: 1,11

2)vyhovuje vám doba, kdy je vám služba poskytována

Průměrná známka: 1,20

3)Jste spokojen/a s chováním personálu?

Průměrná známka: 1

4)Jak rychle jsou vyřizovány vaše požadavky, případně stížnosti?

Průměrná známka: 1,04

5)Stalo se někdy, že by vám personál podle vašeho názoru neoprávněně odmítl v něčem vyhovět?

Průměrná známka: 1

6)Doporučila byste tuto pečovatelskou službu svým blízkým přátelům?

Průměrná známka: 1

7)Považujete místní pečovatelskou službu a její zaměstnance za spolehlivou?

Průměrná známka: 1

8)Jste dostatečně informováni o všech pečovatelských úkonech, které místní
pečovatelská služba nabízí?

Průměrná známka: 1,26

9)víte jak postupovat, kdybyste chtěli služby rozšířit o jiné úkony?

Průměrná známka: 1,57

10)máte přehled o doprovodných aktivitách, které se v penzionu HORIZONT odehrávají?

Průměrná známka: 1,5

11)Donutilo vás zdražení obědů od září, abyste odběr obědů snížil/a?

Průměrná známka: 3,55

12)Přál/a byste si, aby pečovatelská služba odebírala nastálo obědy od
jiného dodavatele?

Průměrná známka: 3,62

13)Jste spokojen/a s prostředím, v němž žijete nebo byste uvítal/a pomoc s
jeho udržováním?

Průměrná známka: 1,39

14)Necítíte se kvůli věku, horší pohyblivost apod. omezen/a v dostupnosti
některých služeb, aktivit atd.?

Průměrná známka: 2,15

Fotky z „arteterapie“

29. 3. 2010