STALO se v LISTOPADU 2017

22. 12. 2017

Listy opadaly a sv. Martin na bílém koni nepřijel. Většinu měsíce bylo chladno a sychravo. Ačkoli teploty se stále pohybovaly nad  nulou, kvůli vlhkosti, větru a ocelově šedé obloze se všichni raději drželi za pecí. Nechtěli jsme ale být příliš změkčilí, takže na procházky jsme se vydávali stále se stejnou pravidelností.

Ke konci listopadu konečně skončily pozemní práce v naší ulici a na silnici i chodník natáhli zbrusu nový asfalt.  Za to přístavba Horizontu zdaleka neskončila. Naopak  nabrala skluz. A navíc dospěla na konci měsíce do té nejhlučnější a nejprašnější fáze – bořila se nosná stěna mezi jídelnou a novou částí budovy. Po délce celé budovy udělali dělníci zástěnu z polystyrenu. Tím se nám veškerý operační prostor pro personál i klienty asi o metr zmenšil. Polystyrénová stěna zabránila pronikání toho nejhoršího prachu do prostoru, kde se klienti a personál pohybovali. Rozhodně ale nezabránila hluku. Když se zde pracovalo se sbíječkou a kladivem – a takových dní bylo hodně – nedalo se v jídelně vydržet. Klienti stacionáře trávili většinu času v salonku. Na dobu vydávání obědů pracovníci na hodinu přerušili práci, ale pak se do toho zase dali. Oproti předpokladu nebyla zeď z dutých tvárnic, ale z pevného betonu, jehož destrukce stála mnohem více práce, času a hluku. Také byly nějaké problémy se statikou a instalací železných traverz, které tvoří překlad a drží nad sebou 3 patra budovy. Tyto destrukční práce se překlenuly až do prosince, postupně se nám však původní stěna přesunula v podobě hromady suti na zahradu. Doufejme, že se časem přesune i ze zahrady. Moc malebně to tam nepůsobí.

Na poslední výtvarnou dílničku si klientky a hankou naplánovaly manší večírek. Jena z nich se loučila a ukládala k „zimnímu spánku“. Večírku se zúčastnilo v roli hostesek a asistentů i několik mládežníků, které k nám občas – např. k výletům k lysolajskému prameni – vodívá Hanka.

Účastníci výtvarné dílny v čele s Hankou dostali obvyklou podzimní zakázku – blížil se advent a s ním instalace a zahájení „suchdolského betléma“, kde už tradičně mívá Horizont svůj stánek, v němž nabízí k prodeji své výrobky.

Letos navíc byla den před tím  v budově radnice akce „Dílničky a trhy“, na níž různé suchdolské sdružení a spolky měly své stánky, kde nabízely své výrobky ke koupi, ale i k udělání. I Horizont byl pozván, aby se akce účastnil.

Dílničky a trhy proběhly 1. a otevření betléma 2.12., takže se o nich zmíníme a fotky ukážeme v prosincové kronice.

Už od listopadu jsme hodně pekli. Kromě obvyklých koláčů k vlastní konzumaci, se začalo s vánočním cukrovím na dílničky a trhy. Peklo se několikrát i mimo obvyklou úterní stacionářksou pekárnu.

Už jen stručně zmíníme pět akcí, které v listopadu proběhly.

Hned na začátku měsíce to byla odložená přednáška ke stému výročí VŘSR.

Poprvé na přednášce, ale rozhodně ne po prvé v Horizontu, tu v listopadu byla Eva Coufalová. Několik let sem chodila jako dobrovolnice s fenkou Tarou na „canisterapii“. Dvakrát tu byla i s koněm Hermínem. A tentokrát tu byla, aby nám popovídala o svých zkušenostech z pobytu v táboře v Georgii, kde strávila poslední léto.

Po několikaleté pauze nám přišla zahrát paní Markéta Lutková.

Tito tři vystupující měli k dispozici ještě celou jídelnu.

Pak nám ji dělníci o víc než metr zúžili a další dva lektoři se museli spokojit s menším prostorem. Za zástěnou docházelo ke zmíněnému bourání původní stěny.

První, kdo zde hovořil za ztížených podmínek (nešlo jen o menší prostor a hluk – ten během přednášek nebyl –  ale i prach, který se usazoval všude) byla  Hana Elicharová. Měla velmi praktickou a aktuální přednáškou na téma, jak se vyznat ve volně prodejných lécích na chřipku a na chlazení.

Na závěr měsíce – také do zmenšeného prostoru – přišel pan Havránek.

A právě on patří ke každoročním a velmi oblíbeným přednášejícím. Lidí na něj přišlo opravdu hodně a byli jsme tu dost stísnění, ale během výletu do Colorada na nepohodlí všichni zapomněli. 

FOTOGRAFIE z LISTOPADU 2017

20. 12. 2017

PROGRAM HORIZONTU na PROSINEC 2017 (pro lepší čitelnost rozklikněte)

1. 12. 2017

PROGRAM DOPROVODNÝCH AKTIVIT DENNÍHO STACIONÁŘE

pondělí 4.12. 14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
úterý 5.12. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 6.12. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


13:30 trénování paměti s Jiřím Přeučilem
čtvrtek 7.12. 10:00 stacionářské MIMINKOVÁNÍ   –


další návštěva maminek s batolaty ke společnému dovádění
13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

pondělí

11.12.

14:00

výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou

úterý 12.12. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Topferovou
středa 13.12. 8:00 cvičení s Editou Lachamnovou


13:30 klub pamětnků s Danielou Töpferovou


14:30 trénování paměti s Danielou Töpferovou
čtvrtek 14.12. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

pondělí

18.12.

14:00

výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou

úterý 19.12. 09:30 tradiční společné zdobení perníčků s dětmi


z MŠ A. ČERMÁKA, na které navážeme zpěvem


koled za doprovodu kytary a ukulele


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 20.12. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


13:30 trénování paměti s Danielou Töpferovou
čtvrtek 21.12. 10:00 návštěva v místním mateřském centru RYBIČKA, kde nám


děti předvedou minibesídku, společně si zahrajeme a zazpíváme.
13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

PROGRAM PRO SENIORSKOU VEŘEJNOST

pátek 1.12. 08:00 pedikúra


14:00 ADVENTNÍ DÍLNY a TRHY na radnici MČ Praha – Suchdol,
kde bude mít svůj stánek i Horizont a vaše návštěva nás jistě potěší.

pondělí

4.12.

16:30

masáže





úterý 5.12. 14:45 biblická hodina


středa 6.12. 15:00 přednáška: Povídání o ZAMBII





PETR SLAVÍK, absolvent ČZU, jezdí do Afiky opakovaně


a přijde nám povídat o svých zkušenostech veterinárního


lékaře rozvojovou pomocí.


(vstupné 20,-)
čtvrtek 7.12. 8:00 pedikúra





15:00 dokumentární odpoledne: Síla umění Caravaggio


další díl dokumentárního cyklu o velkých malířích
pátek 8.12. 8:00 pedikúra

pondělí

11.12.

16:30

masáže





úterý 12.12. 14:45 biblická hodina


středa 13.12. 15:30 koncert: TRADIČNÍ


ADVENTNÍ ZPÍVÁNÍ s ODDÍLEM



KOČOVNÍCI
čtvrtek 14.12. 8:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledene: TROJA legendy a záhady
pátek 15.12. 8:00 pedikúra
sobota 16.12. 13:00 ZDRAVÉ VÁNOCE


Jak si během vánočních svátků zamlsat a zbytečně nezatížit svůj


ogranismus kily cukru a mouky se dozvíme na kursu výroby „cukroví“


s výživovou poradkyní PETROU FOLKOVOU.


Máte-li zájem vykoušet si výrobu netradičních pochutin z netradičních
surovin, HLASTE SE !!!

pondělí

18.12.

15:30

koncert:

další tradiční vánoční vystoupení souboru




VICH z HOR


16:30 masáže
úterý 19.12. 14:45 biblická hodina
středa 20.12. 15:00 koncert: další předvánoční tradice – koncert souboru


FLAUTO DOMENICA


Letos kromě fléten uslyšíme i piano


(vstupné 20,-)
čtvrtek 21.12. 8:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledene: Ztracené světy nový dokumetární cyklus.


1. díl  – tematicky v předvečer významných křesťanských svátků



První křesťané sv. Pavla
pátek 22.12. 8:00 pedikúra
sobota 23.12. 9:30 VÁNOČNÍ BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová
pátek 29.12. 14:30 videokavárna: STAROMÓDNÍ VÁNOCE

STALO SE v ŘÍJNU 2017

21. 11. 2017

Druhý podzimní měsíc byl co do počasí mnohem vydařenější než ten předchozí a my jsme se konečně dočkali pořádného babího léta. Projevovalo se to i v délce procházek – někdy jsme mohli i posedět na sluníčku v komunitní zahradě a třeba se zhoupnout ve zdejší „houpačce pro všechny generace“.

Po loňské dobré zkušenosti s pečením brambor v popelu, jsme i letos jedno říjnové odpoledne vyrazili do komunitní zahrady se sirkami a několika bramborami. Jen jsme litovali, že jsme si s sebou nevzali sůl. Inu – zkušenost pro příště.

V říjnu jsme se také poprvé dočkali toho, že přístvaba Horizontu narušila jeho provoz. Došlona dvoudenní intenzivní práci se sbíječkou, kdy se otřásal celý dům a v jídelně nebylo rozumět vlastnímu, natož cizímu slovu. V salonku to bylo lepší, takže pokud to šlo, odehrával se program stacionáře právě tam. Abychom unikli rámusu, tak jsme prchli na kratší výlet na Babu. Dojeli jsme ke kostelíku svatého Matěje, prošli se po místním hřbitově (ostatně se blížily „dušičky“) a pokochali se krásnou vyhlídkou. Načež jsme se odebrali do místní kavárny.

Jindy přijel ohromný jeřáb a zhruba během dvou hodin usadil panely na jejich místo. Usazování panelů vypadalo celkem působivě a vzbudilo zaslouženou pozornost.

A následující den, v pátek 27.10. začaly bourací práce uvnitř. Naplánováno bylo rozšíření kuchyně a bylo nám slíbeno, že vše proběhne přes víkend a v pondělí bude vše připraveno. Zkušenější z nás tomu nevěřili a měli pravdu. Teprve v úterý k večeru vše skončilo a kuchyň byla zase použitelná. Ale doufáme, že se všichni shodnou na tom, že výsledek stojí za to. Kuchyně je skoro dvakrát větší a celkem pohodlně se tam můžou pohybovat třeba i čtyři lidé. Dříve tam o sebe o dva lidé zakopávali.

Ale jinak probíhal život v Horizontu celkem normálně. Nezřekli jsme se dokonce ani kulturně společenských akcí, i když jsme trochu trnuli, aby je nenarušovalo „vrnění“ sbíječky.

Nejprve přišel začátkem měsíce pan ing. Kálal a povídal nám o své cestě do Adzerbajdžánu, kterou následně zakončil v Bělorusku. Pan Kálal zde byl už mockrát a vždy na něj přijde dost lidí. Loňská účast na jeho povídání o transsibiřské magistrále byla rekordní. Letos přišlo lidí o něco méně, ale přesto bylo plno. Při takových akcích si říkáme, že různá trápení spojená s přístavbou, přece jen nejsou zbytečná a větší prostory se hodí.

Totéž se dá říci i o Martinovi Loewovi. Chodí sem jistě už víc než deset let a byli jsme s ním v různých koutech světa. „Naši“ senioři už ho znají a je pro ně zárukou kvality. Většinou chodí na něj a je jim celkem jedno, o které zemi povídá. V jeho přednáškách se snoubí a doplňují slova, obraz i hudba. Pořady má promyšlené do detailu a profesionalita je vidět od prvních chvil. Letos nás vzal na Aljašku.

A koncem měsíce dorazili po roční pauze manželé Kubicovi, také staří známí. Z jejich nabídky jsme si vybrali povídání o cestování po Kapverdách, souostroví nedaleko nejzápadnější cípu Afriky. Čekali jsme tropickou romantiku – ale bylo to mnohem drsnější. Ostrovy jsou vyprahlé pokud jde o přírodu i civilizaci.

Za zmínku stojí jedno dopolední čištění hub. Lucie přinesla svůj víkendový úlovek, což byl ohromný lavor hub. Dámy se ochotně ujaly nožíků a čistily a krájely a kdo chtěl, dostal samozřejmě výslužku. Houbami nám provoněly celou jídelnu – podobně jako jindy bylinkami.

Neměli bychom zapomenout na návštěvu miminek.

28.10. má narozeniny nejen Česká republika. Jedna klientka stacionáře se k ČSR po pár letech přidala. ,Pro personál i ostatní klienty připlavila velkolepou oslavu, která nám zabrala skoro celé odpoledne. Bylo to moc příjemné setkání, za které jí děkujeme.

PRŮZKUM SPOKOJENOSTI KLIENTŮ PEČOVATELSKÉ SLUŽBY v roce 2017

21. 11. 2017

Údaje byly sbírány během srpna 2017. V rámci průzkumu jsme rozdali dotazník všem uživatelům, kteří v dané době pravidelně využívali kterýkoli z úkonů PS.  Celkově jsme rozdali 74 dotazníků. Zpět se nám vrátilo 63 dotazníků. Návratnost je tedy 85 %, což je nezvykle mnoho (v předchozích letech to bylo kolem 70 %). Některé navrácené dotazníky však nebyly vyplněné, resp. byla vyplněná jen část týkající se obědů, kterou připravovali i vyhodnocovali pracovníci restaurace Na Farmě.

Někteří klienti dotazník sice vyplnili, ale neodpověděli na všechny otázky. Časté je to především u klientů, kteří využívají pouze službu dovozu obědů a některé oblasti fungování PS či některé zaměstnance si netroufají hodnotit.

Průměrné „známky“ jsou vypočítávané z dotazníků, kde byla odpověď na danou otázku zatržena. Pokud u dané otázky v některých dotaznících odpověď nebyla, není to ve „známce“ nijak zohledněno (např. ze 63 vrácených dotazníků bylo u některé otázky 45 odpovědí a 18x tam odpověď nebyla, počítáme průměr ze 45).

Většina otázek byla obdobná (příp. s drobnou změnou formulace) jako v předchozích letech, ale přidali jsme i několik otázek nových, mimo jiné na základě komentářů a ohlasů z loňského průzkumu.

Pokud klienti k některé otázce uvedli nějakou poznámku či komentář, přepisujeme je (někdy v mírně zkrácené podobě).

Naopak neuvádíme hodnocení jednotlivých zaměstnanců. Těm bylo hodnocení předloženo k jejich osobní sebereflexi.

Součástí průzkumu byl opět i dotazník restaurace Na Farmě, od které odebíráme obědy pro klienty PS. Jejich dotazník byl předložen k vyplnění i seniorům, kteří do Horizontu docházejí na obědy do stacionáře a jiné služby PS nevyužívají a nevyplňovali tedy dotazník spokojenosti s PS. Dotazník, týkající se obědů vyhodnocovali zaměstnanci restaurace.

Níže uvádíme dotazník v plném znění. Výsledky jsou uvedeny u každé otázky.

Vážení uživatelé služeb PS,

v rámci zvyšování kvality našich služeb se na vás každoročně obracíme s prosbou o vyplnění dotazníku týkajícího se vaší spokojenosti s naší pečovatelskou službou Horizont.

V tomto dotazníku máte možnost se vyjádřit k fungování naší pečovatelské služby a informovat nás o tom, co  vám na našich službách vyhovuje a co byste naopak rádi změnili. Vyplněním dotazníků nám dáváte možnost naše služby zlepšovat, tak aby vyhovovaly co největšímu počtu našich uživatelů.

Průzkum spokojenosti  je ANONYMNÍ. Proto také dotazník dostáváte v obálce spolu se samolepicím štítkem  a zalepený v této obálce a zapečetěný štítkem jej prosím vraťte pečovatelkám. Vyplňování dotazníku je dobrovolné, avšak nesdělíte-li nám váš názor, těžko můžeme něco změnit.

Zaručujeme vám, že vaše dotazníky budou otevírány až všechny najednou a vyhodnocovány budou administrativní pracovnicí.

Pokud vám tento způsob nepřijde dostatečně anonymní, můžete dotazník odeslat poštou nebo vhodit do schránky na domě centra pečovatelské služby HORIZONT (Na Vrchmezí 8/231, Praha 6, 160 00), případně jej můžete vhodit do schránky důvěry. Ty máme dvě. Jednu najdete v přízemí budovy vedle schodů v chodbičce naproti výtahu a druhou před domem vedle vstupu do výtahu. Schránky lze použít tak, aby vás při vhazování dotazníku nikdo neviděl.

Dotazníky prosím odevzdávejte do 30.8. 2017. Odevzdat dotazník později nebude možné. Pokud tedy chcete, aby váš názor byl součástí vyhodnocování, prosíme dodržte tento termín odevzdání. .

Výsledky tohoto anonymního průzkumu poskytneme ke shlédnutí Radě MČ Praha – Suchdol (která nás finančně podporuje)  a Střediskové radě penzionu Horizont (která je naším řídícím orgánem) a kromě vás se za kvalitu poskytovaných služeb zodpovídáme i těmto institucím a v případě vaší nespokojenosti s námi právě ony mohou jednat ve váš prospěch.  Pro zájemce budou výsledky přístupné na našich internetových stránkách www.centrumhorizont.cz.

Také v tomto roce pro vás sestavili druhou část dotazníku  v restauraci Na Farmě odkud vozíme obědy  neboť i jim záleží na vaší spokojenosti. Výsledky této části ankety budou vyhodnocovat přímo zaměstnanci restaurace a Vaše návrhy a hodnocení se pokusí co nejdříve zapracovat do jídelníčku a to v případě, bude-li změna žádána od většího množství uživatelů. Věnujte tedy také anketě z restaurace patřičnou pozornost. Pokud dovoz obědů nevyužíváte, tak samozřejmě druhou část ankety nevyplňujte.

!! Pokud využíváte pouze službu zajištění stravy, nezapomeňte vyplnit i první část ankety a nejen pouze dotazník z restaurace. Důležité jsou pro nás obě části.

Vybrané odpovědi k otázkám vždy zakroužkujte. Ke všem otázkám můžete, chcete-li doplnit i slovní komentář, proč jste zvolili právě danou odpověď. Za každou z vašich odpovědí budeme rádi.

1) Jaké úkony Vám poskytuje PS Horizont?

a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (pomoc s podáním jídla a pití, s oblékáním…) – 3x

b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu – 3x

c) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy (např. dovoz obědů…) – 30x

d) pomoc při zajištění chodu domácnosti( např. úklidy, praní, žehlení, nákupy…) – 11x

e) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (např. procházky, rozhovory..) – 5x

f) akutní pochůzky (náhlé vyzvednutí léků, nečekaný nákup apod.) – 5x

g) dovoz autem   – 8x

h) půjčení kompenzačních pomůcek   – 2x

ch) masáže – 1x

Komentář: Všichni pracovníci Horizontu jsou vstřícní a ochotní

2) Vyhovuje Vám provozní doba pečovatelské služby? Tedy doba, kdy můžete využít našich služeb?

1                        2                            3                                     4                             5

Ano, určitě            Spíše ano        Je mi to jedno                         Spíše ne          Ne, nevyhovuje

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,33

Komentář: Dopoledne a odpoledne ano. Uvítala bych podvečer.

3) Prosím ohodnoťte kvalitu provádění pečovatelských úkonů, které využíváte. Zakroužkujte vybranou odpověď.

1                                2                       3                            4                                    5

velmi spokojen/a       spíše spokojen/a         spokojen/a     spíše nespokojen/a       velmi nespokojen/a

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,33

4) Prosím ohodnoťte vlastnosti jednotlivých členů personálu na škále od 1-5 jako ve škole, kdy 1 znamená nejlepší známku. Neznáte-li někoho z pracovníků, nemusíte ho hodnotit avšak prosíme aby jste k osobě přidali poznámku o tom, že pracovníka neznáte, tzn. nikdy jste se sním nesetkali. V určitých ohledech můžete hodnotit práci i těch z nás, se kterými se pravidelně nesetkáváte nebo osobně neznáte (připravují vyúčtování, přebírají a předávají informace, komunikujete s nimi telefonem …)

Konkrétní hodnocení jednotlivých pracovníků neuvádíme. Ke shlédnutí bylo nabídnuto jen jim k osobní sebereflexi. Zde uvádíme jen jak hodnocení probíhalo.

Profesionalita            1          2         3         4         5

Spolehlivost                1            2        3          4           5

Zodpovědnost             1           2         3         4           5

Dochvilnost                 1          2          3          4          5

Pečlivost                     1          2          3         4          5

Důvěryhodnost           1          2          3          4           5

Trpělivost                   1          2          3          4           5

Budeme rádi, když si dáte tu práci a zakroužkujte pozitivní i negativní jednotlivých pracovníků pečovatelské služby. Které vlastnosti ho charakterizují? Jak na vás působí? Napadají Vás další vlastnosti, které ho charakterizují? Vzhledem k různým rolím, které zde různí pracovníci zastávají není samozřejmě možné, abyste u všech osob hodnotili vše. Zatrhávejte tedy  tak, jak jednotlivé osoby znáte (někoho více, někoho méně, někoho více osobně, někoho spíše  „nadálku“). U někoho bude zatržených vlastností více, u jiných méně – a je to tak pořádku).

Zodpovědný / Nespolehlivý / Dochvilný / Chodí pozdě / Chodí pozdě bez omluvy / Odchází před dokončením práce / Pečlivý / Lajdácký /  Puntičkář / V práci rychlý /  Pomalý / Rozvážný / Zbrklý / Snaží se mít práci co nejdříve za sebou na úkor kvality / Pracovitý / Líný / Důvěryhodný / Nevěřím mu / Jemný / Hrubý / Trpělivý / Netrpělivý / Pořád ve spěchu / Dobře si popovídáme / Ptá se na věci, do kterých mu moc není (příliš zvědavý) / Vyrovnaný / Náladový / Uzná chybu / Chce mít vždy pravdu / Respektuje mě – váží si mě / Jedná svévolně, rozhoduje za mě, cítím se s ním poníženě, vnucuje mi své představy / Nehodnotí mě ani mé okolí / Ohleduplný / Lhostejný /  Přehnaně starostlivý / Umí odlehčit i vážnou situaci / Nebere nic vážně / Uklidňující / Rozrušující / Mluví příliš složitě / Je srozumitelný / Dokáže mě ocenit  (povzbuzuje , motivuje mě) / Má pochopení (rozumí mi, dokáže se vcítit) / Pohotový (dokáže si poradit v nenadálé situaci) / Vyzná se ve své profesi, dokáže mi poradit, jak či s kým mám svou situaci řešit apod.

Jiné……………..

5)         Víte jak se zachovat v případě nespokojenosti s poskytováním služeb naší PS, popřípadě s personálem?

1                             2                            3                             4                       5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á         spíše ne           určitě ne

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,38

6)         Stalo se Vám někdy, že jste byl/a nespokojená nebo měl/ a potřebu si stěžovat?

Tato otázka se NETÝKÁ chuti a kvality jídla. Spokojenosti se stravou zjišťuje samostatný dotazník Restaurace Na Farmě, který obdrželi s obálce s tímto dotazníce Horizontu.

1                                   2                            3                       4                       5

určitě ano                   spíše ano                   nevím              spíše ne           určitě ne

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 4,5. Z kontextu otázky vyplývá, že čím vyšší průměr, tím lepší výsledek.

Komentáře: Nikdy jsem si stěžovat nepotřebovala

V případě, že ano, jak jste se zachoval/a? Zakroužkujte prosím odpověď.

a)     Mlčel/a jsem

b)     Nebylo to tak důležité, neřešil/a jsem to     – 4x

c)     Hned  jsem to sdělila přítomné osobě a vyřešili jsme to;    – 2x

d)     Hned  jsem to sdělila přítomné osobě, ale nevyřešili jsme to;     – 1x

e)     Sdělila jsem to vedení organizace;

f)      Jiné ……………

7)         Jsou Vaše požadavky, případně stížnosti, vyslyšeny a vyřizovány ?

1                             2                          3                          4                               5

určitě ano               spíše ano                jak kdy              spíše ne                  určitě ne

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,3

Komentáře: Požadavky jsou vždy vyslyšeny a vyřizovány.

8)         Stalo se někdy, že by Vám personál podle Vašeho mínění neoprávněně odmítl v něčem vyhovět?

1                              2                        3                       4                                    5

určitě ne                   spíše ne            nevím              spíše ano                    určitě ano

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,2

9)         Jak jste spokojen/a se  spolehlivostí  místní pečovatelské služby?

1                                2                                          3                          4                               5

velmi spokojen/a    spíše spokojen/a           spokojen/a      spíše nespokojen/a   nespokojen/a

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,47

10)       Cítíte se být dostatečně informován/a o všech úkonech, které místní pečovatelská služba nabízí?

1                                     2                                              3                               4

určitě ano                         spíše ano                                spíše ne                    určitě ne

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,7

11)       Víte jak postupovat, kdybyste chtěl/a  služby rozšířit o jiné úkony?

1                                2                         3                              4                          5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á         spíše ne              určitě ne

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,34

12)       Máte přehled o doprovodných aktivitách, které se v Centru pro seniory HORIZONT odehrávají?

1                                                  2                                                     3                              4

Určitě ano                               spíše ano                                spíše ne                      určitě ne

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,43

Jak se o nich dovídáte?  zakroužkujte prosím odpověď:

a) dostávám pravidelně tištěný program         17x

b)  letáčky na veřejných vývěskách               5x

c)  informace v Suchdolských listech         18x

d)  z programu vyvěšeného přímo v Horizontu      4x

e) ze Suchdolského kulturního přehledu  a Mozaiky     19x

f) z internetových stránek      2x

f) od přátel        2x

Jinak? Jak? mailem

13)       Jste s naší pečovatelskou službou Horizont spokojen/a natolik, že byste ji doporučil/a svým blízkým přátelům?

1                             2                              3                              4                            5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á           spíše ne                určitě ne

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,23

14) Napadá Vás nějaká služba, která zde v okolí chybí? Nemusí se týkat pouze sociálních služeb, může se jednat o nějaký obchod, kroužek, aktivita apod. Výsledky budeme předávat i Úřadu Mč Suchdol, pro jehož zaměstnance by Vaše odpověď mohla být přínosná. Popřípadě je služba, kterou byste rádi využíval/a v rámci pečovatelské služby Horizont, ale není v nabídce? Odpověď vypište.

– odlehčovací služba – krátkodobý pobyt seniora (cca na týden) v případě dovolené

– lavičky k odpočinku v ulicích, papírnictví v blízkosti

– úprava rukou (nehty) jako je pedikúra

– hustota laviček v bočních ulicích. Možnost péče v domácím prostředí jen ve výjimečných situacích (nemoc v rodině)

– obchod potraviny

– uvítala bych: 1) obchod v Penzionu Jas by měl mít větší sortiment. chybí obzvlášť denní tisk, časopisy apod. 2) špatně chodím a mám tudíž problém s výběrem peněz kartou v ČS. Uvítala bych občas možnost pověřit tím moji určenou pečovatelku.

– potřebný úklid a nákupy jsem si již zajistil ještě před návratem z rehabilitačního ústavu v dubnu 2017

15)       Splnila pečovatelská služba Horizont Vaše očekávání, které jste měl/a před zavedením služby?

1                             2                              3                              4                            5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á           spíše ne                určitě ne

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,19

V čem splnila Vaše očekávání? Odpověď vypište.

– Někteří klienti na tomto místě vypsali úkony PS, které využívají (dovoz obědů, úklid, pomoc s hygienou…). Jiní uvedli pravidelnost, spolehlivost, vstřícnost, v dochvilnosti, mohu se na ni spolehnout, profesionalita a ochota při řešení žádostí…

Dále se objevilo: možnost zapůjčení pomůcek, možnost odhlášení oběda, možnost důstojně dožívat a přání, aby úřad MČ Suchdol byl i nadále vstřícný k dalším eventuálním požadavkům a vyhověl potřebám Horizontu, ochota při řešení žádostí.

V čem nesplnila Vaše očekávání? Odpověď vypište.

– občasná domácí péče – pomoc s hygienou (komentář PS – upřednostňujeme pravidelnost. Není v našich možnostech nechávat si volnou kapacitu na nárazovou, občasnou pomoc)

– provozní doba

16)       Připadají vám ceny za poskytované služby přiměřené?

1                             2                              3                              4                            5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á           spíše ne                určitě ne

Poznámka: PS Horizont od klientů účtuje 100 Kč za hodinu práce pečovatelky a 20 Kč za dovoz oběda. Maximální ceny povolené vyhláškou k zákonu o sociálních službách jsou 130 Kč/h a 30 Kč za dovoz oběda.

Velká většina z těch, co odpověděli, zatrhla  1 nebo 2 (určitě ano nebo spíše ano), jen tři odpověděli 3 (nejsem si jistý) a dva 5 (určitě ne).

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Průměrná „známka“ je 1,8

komentáře:

klidně by mohly být maximálně povolené a i tak se mi limit zdá dost nízký.

– přiměřené, kromě žehlení

Pokud vám ceny přiměřené nepřipadají, napište nám laskavě, jaké by byly podle vašeho názoru odpovídající ceny?

17)       Potřeboval/a byste PS i mimo stávající provozní dobu (po – pá, 8 – 16  hod) a využíval/a byste ji i za cenu vyšší finanční sazby?

Napište nám, o které konkrétní úkony PS byste měl/a pravidelně zájem mimo stávající provozní dobu, v kterou denní dobu a  jak často byste je využíval/a?

Poznámka: Jakékoli rozšíření provozu je velmi náročné na finance i personál. Abychom vůbec mohli začít uvažovat a počítat, nakolik je tato možnost reálná, potřebujeme nejprve zjistit nakolik by byla PS mimo stávající provozní dobu využívaná.  Tato otázka v současné době pouze zjišťuje váš zájem. Rozhodně není míněna jako příslib změny provozní doby.

U této otázky nepočítáme průměrnou „známku“, ale uvádíme podrobně to, jak klienti odpověděli (pokud odpověděli):

1  – určitě ano: 5x (poznámky: Ale jen nárazově – víkendy, prázdniny, jen několikrát do roka.

V době od 16 do 18 hod. v pracovní dny menší nákup v trafice a v prodejnách, které mají otevřeno i sobotu dopoledne menší nákup potraviny 2x týdně, 1x v sobotu.

U těžko pohyblivých 1x měsíčně ostříhání vlasů v bytě za 100 Kč.

2   –   spíše ano: 2x

3   –   nejsem si jistý/á: 5x

4   –   spíše ne: 8x

5   –   určitě ne: 8x

Z uvedených odpovědí podle nás jasně vypovídá, že není nezbytné provozní dobu PS měnit. Byla by využívána jen nepravidelně a spíše sporadicky. Stříhání vlasů nepatří mezi úkony PS, nehledě k tomu, že se dá zajistit i v pracovní době kadeřnicí, která dochází do domácností. Požadavku nákupů v pracovní dny po 16 hodině nerozumíme.

18)       Můžete se s vašimi potřebami a žádostí o pomoc  obrátit na svou rodinu?

Tato otázky je spíše „sociologická“ než že by se vztahovala přímo k PS. Proto u ní také nepočítáme průměr a uvádíme to, jak lidé odpověděli.

1  – určitě ano: 30x

2   –   spíše ano: 7x

3   –   nejsem si jistý/á: 1x

4   –   spíše ne: 1x

5   –   určitě ne: 3x

19)       Jak často vám rodina vypomáhá?

a) každý den                                                                          12x

b) několikrát do týdne                                                           8x

c) několikrát do měsíce                                                        2x

d) kdykoli si řeknu o pomoc                                                  20x

e) rodinu nemám/nefunguje/nevídáme se

f) nepomáhají                                                                       1x

Poznámky:

– neochota

– synové jsou vytíženi jak v práci, tak v rodině, ale ochotně a rádi pomohou, pokud nezbytně potřebuji a najdou si čas.

20)       Chcete nám ještě něco sdělit?  Napadlo Vás někdy, že by se dalo dělat něco lépe, jinak? Máte nějaký nápad, připomínku či sdělení, které by mohlo být prospěšné pro zkvalitnění našich služeb? Odpověď prosím vypište.

Stárnutí nemine téměř nikoho z nás. Kdo v aktivním věku uvykl většímu společenství lidí. těžko (špatná pohyblivost, choroby) uvyká na úplně jiný způsob života. Děkuji za to, že zde, v Suchdole, penzion Horizont seniorům pomáhá.

Ke knedlíkům dávat více omáčky. Občas je maso tvrdé. Jídlo je chutné

Dotazník považuji za komplikovaný, obtížně vyplnitelný, i když D. Töpferová jej považuje za užitečný (asi ano).

Je-li to možné, tak častěji jídla se zelím. Děláte ho chutné. buchtičky se šodo mohou být častěji. Tak 1x za 3 týdny.

FOTOGRAFIE z ŘÍJNA 2017

8. 11. 2017

PROGRAM HORIZONTU na LISTOPAD 2017

2. 11. 2017

PROGRAM DOPROVODNÝCH  AKTIVIT DENNÍHO STACIONÁŘE

středa 1.11. 08:00 cvičení s Editou Lachamnovou


13:30 klub pamětníků s Danielou Töpferovou
čtvrtek 2.11. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou
pondělí 6.11. 14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
úterý 7.11. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 8.11. 08:00 cvičení s Editou Lachamnovou


13:30 trénování paměti s Danielou Töpferovou
čtvrtek 9.11. 10:00 stacionářské MIMINKOVÁNÍ
pondělí 13.11. 14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
úterý 14.11. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 15.11. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


13:30 klub pamětníků s Danielou Töpferovou


14:30 trénování paměti s Danielou Töpferovou
čtvrtek 16.11. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou
pondělí 20.11. 14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
úterý 21.11. 14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 22.11. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


14:00 klub pamětníků s Danielou Töpferovou


15:00 trénování paměti s Danielou Töpferovou
čtvrtek 23.11. 10:00 stacionářské MIMINKOVÁNÍ


další návštěva maminek s batolaty ke společnému dovádění


13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou
pondělí 27.11. 14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
úterý 28.11. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 29.11. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


13:30 klub pamětníků s Danielou Töpferovou


14:30 trénování paměti s Danielou Töpferovou
čtvrtek 30.11. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou
PROGRAM pro SENIORSKOU VEŘEJNOST

středa 1.11. 15:00 přednáška: VŘSR abeb 100 let od 10 dní, které otřásly světem


přednáška historika VOJTĚCHA ČURDY


(vstupné 20,-)
čtvrtek 2.11. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledene: Neobyčejná zvířata


(aneb co asi nevíte o šimpanzovi, kryse a holubovi?)
pátek 3.11. 08:00 pedikúra
sobota 4.11. 09:30 BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová
pondělí 6.11. 16:30 masáže



úterý 7.11. 14:45 biblická hodina


středa 8.11. 15:00 přednáška: o své prázdninové cestě do severoamerické


GEORGIE







nám přijde vyprávět EVA COUFALOVÁ
čtvrtek 9.11. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: Síla umění Rothko


další díl dokumentárního cyklu o velkých malířích
pátek 10.11. 08:00 pedikúra
pondělí 13.11. 16:30 masáže



úterý 14.11. 14:45 biblická hodina


čtvrtek 16.11. 08:00 pedikúra





15:00 koncert: MARKÉTA LUTKOVÁ





nám na piano zahraje VARIACE na SKLADBY KLASIKŮ
(vstupné 20,-)
pondělí 20.11. 16:30 masáže



úterý 21.11. 14:45 biblická hodina
středa 22.11. 16:00 přednáška: farmaceutka HANA ELICHAROVÁ nám poradí


Jak se vyznat ve volně prodejných


lécích na chřipku a nachlazení


(vstupné 20,-)
čtvrtek 23.11. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: Divoká Aljaška


v návaznosti na říjnovou přednášku M. Loewa
pátek 24.11. 08:00 pedikúra


14:30 videokavárna: BÍLÁ PANÍ


vynikající komedie o tom, jak to dopadne, když budování reálného socialismu zkomplikuje


pohádková bytost.


Film s plejádou výborných herců,který po natočení putoval do trezoru, kde odpočíval do r. 1989
sobota 25.11. 09:30 BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová
pondělí 27.11. 16:30 masáže
úterý 28.11. 14:45 biblická hodina
čtvrtek 30.11. 08:00 pedikúra
15:00 přednáška: VÍTĚZSLAV HAVRÁNEK
nás s sebou vezme na tradiční podzimní cestu národními parky USA,
tentokrát to budou NÁRODNÍ PARKY COLORADA

STALO SE v ZÁŘÍ

24. 10. 2017

Hned na začátku září byla v komunitní zahradě zprovozněna  a odhalena „houpačka pro všechny generace“.  MČ Praha – Suchdol se rozhodla část ze svého rozpočtu svěřit veřejnosti. Jde o tzv. participativní rozpočet – vyčlení se určitý počet peněz a veřejnost má možnost navrhovat, jak je využít. O podaných návrzích se pak veřejně hlasuje. Nápad na „houpačku pro všechny generace“ vzešel z Horizontu a jsme rádi, že v „lidovém hlasování“ uspěla a houpačka už stojí. „Otevření“ houpačky a  „přestřižení pásky“ jsme se zúčastnili spolu s  některými maminkami a miminky, které podávaly návrh spolu s námi.

Dalším projektem, na kterém Horizont s MČ Praha – Suchdol spolupracoval,  byl „Zdravý podzim“. Jakási „kampaň“, která měla prakticky i teoreticky napomoci tomu, aby lidé dělali něco pro své zdraví, byli vůči svému zdraví zodpovědnější, případně se odhodlali ke změně životního stylu atd. „Zdravý podzim“ probíhal ve škole, školkách, v knihovně, na radnici – a také v  Horizontu. Proběhly zde dvě přednášky, ke kterým jsme dodali nejen prostor, ale i odborné lektorky.

K naší velké radosti jsme získali nového brigádníka a to velmi nadějného. Nejenže jsme o něm měli už z dřívějška dobré reference, ale mimořádně dobře se zde uvedl – ve stacionáři i v terénní pečovatelské službě. Studuje HTF a na Suchdole bydlí, tak doufáme, že spolupráce dlouho vydrží.

Objevil se další dobrovolník. Nabídli jsme mu, jestli by nám nemohl na procházkách pomoci tlačit nějaký vozík. Ochotně souhlasil, což nám umožňuje brát na vycházku více vozíčkářů.

Již potřetí proběhla naše akce „Babí léto“. Vzhledem k počasí, které tomuto názvu neodpovídalo, jsme do poslední chvíle váhali, zda ji vůbec máme podniknout. Ale rozhodli jsme se být optimisty a vyplatilo se to. Počasí bylo během odpoledne stále vlídnější a chvilkami dokonce probleskovalo sluníčko.Společné hraní seniorek a dětí se vydařilo. Vytvořily jsme 4 skupinky, v nichž byly vždy nějaké děti, nějaké seniorky a někdo v „produktivním věku“. Měli jsme 4 stanoviště, na každém byla nějaká atrakce, do které se mohly zapojit všechny věkové skupiny. Lucie je bylinkovou zastávku, Daniela kriketovou, Drahomíra divadelní a ředitel aktivitu na procvičování „nervosvalové souhry“.

Následovalo „setkání s dravci“, které naše Babí léto uzavřelo. Ppojali jsme je jako společnou akci záchranné stanice Panthea a Horizontu pro suchdolskou veřejnost. A tato akce zaujala – na základě nějakých sedmi letáčku se sešla veřejnosti plná zahrada a všichni se zřetelně bavili. Uznání za to patří především manželům Kolomazníkovým z Panthey, jejich dravcům a Stvořiteli, který tak zajímavé tvory „vymyslel“. Náš byl toliko nápad a domluva. Ohlas byl značný a všichni se rozcházeli – alespoň doufáme – spokojení.

Na výlet jsme se vydali na zámek Veltrusy a do památníku v Lidicích. Počasí nám celkem vyšlo. Bylo sice zataženo jako skoro celé září, ale pršelo jen malinko.

Kromě přednášek v rámci „Zdravého pozimu“ jsme tu měli  „povídání o Indonésii“, s nímž přišla paní Milena Fantová. Známe ji už z loňska a dopředu jsme věděli, že to bude zajímavé, protože paní Fantová mluví poutavě. Také jsme věděli, že na ní přijde hodně lidí – působí na ČZU a mezi suchdolačkami má hodně známých a bývalých kolegyň. V obojím jsme se trefili – bylo plno a bylo to zajímavé. Doufáme, že paní Fantová bude nadále patřit k těm dobrým holubům, kteří se k nám každý rok vracejí.

A byli bychom rádi, kdyby se k nim přidali i Hana Elicharová a Pavel Srb, kteří si v Horizontu odbyli svou premiéru.  Tradiční jazz tu neslýcháme často. Ale po této zkušenosti doufáme, že aspoň jednou za rok ho tu slýchat budeme.

FOTOGRAFIE ze ZÁŘÍ 2017

19. 10. 2017

PROGRAM HORIZONTU na ŘÍJEN 2017

29. 9. 2017

PROGRAM DOPROVODNÝCH AKTIVIT DENNÍHO STACIONÁŘE

pondělí 2.10. 14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
úterý 3.10. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 4.10. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


13:30 trénování paměti s Danielou Töpferovou
čtvrtek 5.10. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

pondělí

9.10.

14:00

výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou

úterý 10.10. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 11.10. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


13:30 klub pamětníků s Danielou Töpferovou


14:30 trénování paměti s Danielou Töpferovou
čtvrtek 12.10. 10:00 stacionářské MIMINKOVÁNÍ


další návštěva maminek s batolaty ke společnému dovádění
13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

pondělí

16.10.

14:00

výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou

úterý 17.10. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


13:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 18.10. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


13:30 trénování paměti s Danielou Töpferovou
čtvrtek 19.10. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

pondělí

23.10.

14:00

výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou

úterý 24.10. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
středa 25.10. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


13:30 klub pamětníků s Danielou Töpferovou
čtvrtek 26.10. 10:00 stacionářské MIMINKOVÁNÍ


další návštěva maminek s batolaty ke společnému dovádění


13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou
pátek 27.10. výlet na Letiště V. Havla, kde máme domluvenou ekursi.


Dojeli bychom na terminál 3, kde nasedneme do letištního autobusu


s původcem, který nás proveze po areálu letiště.


Exkursi máme domluvenou na 10. hodinu a trvá asi 2 hodiny.
Zájemci, hlaste se !
pondělí 30.10. 14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
úterý 31.10. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou

PROGRAM pro SENIORSKOU VEĚJNOST

pondělí 2.10. 16:30 masáže
úterý 3.10. 14:45 biblická hodina
středa 4.10. 15:00 přednáška: POVÍDÁNÍ o BĚLORUSKU a


ADZERBAJDŽÁNU


o své nedávné cestě nám přijde povídat naš kadoroční a oblíbený host


Ing. LUBOŠ KÁLAL
čtvrtek 5.10. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: SÍLA UMÉNÍ: David


další díl cyklu o velkých malířích
pátek 6.10. 08:00 pedikúra

pondělí

9.10.

16:30

masáže





úterý 10.10. 14:45 biblická hodina
čtvrtek 12.10. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: KELTOVÉ 6. část-Píseň smrti


poslední díl dokumentárního cyklu
pátek 13.10. 08:00 pedikúra

pondělí

16.10.

16:30

masáže





úterý 17.10. 14:45 biblická hodina
středa 18.10. 15:00 přednáška: s Povídáním o ALJAŠCE


přijde náš další oblíbený každoroční  host,


cestovatel  MARTIN LOEW
čtvrtek 19.10. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: Jan Masaryk 1. díl – Život


dvoudílný dokumentární film J. Brabce z r. 1998
pátek 20.10. 08:00 pedikúra


14:30
videokavárna:


pondělí 23.10. 16:30 masáže
úterý 24.10. 14:45 biblická hodina
středa 25.10. 15:00 přednáška: o své cestě na Tenerife a Kapverdy


nám přijdou povídat Iveta a Libor KUBICOVI
čtvrtek 26.10. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: Jan Masaryk 2. díl – Smrt


dvoudílný dokumentární film J. Brabce z r. 1998
pátek 27.10. 08:00 pedikúra



výlet na Letiště V. Havla, kde máme domluvenou ekursi.


Dojeli bychom na terminál 3, kde nasedneme do letištního autobusu


s původcem, který nás proveze po areálu letiště.


Exkursi máme domluvenou na 10. hodinu a trvá asi 2 hodiny.
Zájemci, hlaste se!
pondělí 30.10. 16:30 masáže
úterý 31.10. 14:45 biblická hodina
středa 1.11. 15:00 přednáška: VŘSR
aneb STO let od DESETI dnu,
které otřásly světem
hovořit bude historik VOJTĚCH ČURDA
Náhradní termína za neuskutečněnou srpnovou přednášku, kterou v srpnu překazila nemoc.