PROGRAM HORIZONTU na ŘÍJEN 2010

6. 10. 2010
  • Pondělí 4.10. 

– 14:00  –  arteterapie – výtvarná dílna  s Hankou Jamriškovou

 –  16:30  –  masáže

  • Úterý 5.10.

–  15:00   –   biblická hodina    

  • Středa 6.10.

 –   8:00   –  rehabilitace s Editou Lachmanovou

 –  15:00   –   společenské posezení při příležitosti Mezinárodního dne seniorů 

  • Čtvrtek 7.10.  

 –   8:00   –  pedikúra

 – 10:00   –  muzikoterapie se Zlatou Fořtovou    

– 15:00   –   dokumentární odpoledne: NEOBYČEJNÁ ZVÍŘATA – delfín, šimpanz, krysa    (velkoplošná projekce)

  • pátek 8.10.

 –   8:00   –   pedikúra

– 15:00   –  hudební kavárna: hity MILANA CHLADILA

  • Sobota 9.10.

 –   9:30    –  BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová

  • Pondělí 11.10. 

–  14:00  –  arteterapie – výtvarná dílna  s Hankou Jamriškovou

–  16:30  –  masáže

  • Úterý 12.10.

–  15:00   –   biblická hodina    

  • Středa 13.10.  

–    8:00   –  rehabilitace s Editou Lachamnovou

–  15:00   –   přednáška: povídání o ALTAJI – o putování po čarokrásném ruském  pohoří bude vyprávět profesionální cestovatel a náš každoroční host Martin  Loew

  • Čtvrtek 14.10.  

–   8:00   – pedikúra

–   15:00 –  dokumentární odpoledne: cestování po Rakousku – nejkrásnější místa země,  která je nám kulturně a historicky velmi blízká   (velkoplošná projekce)

  • pátek 15.10.  

 –  15:00   –  hudební kavárna: další písně Hany Hegerové

  • Pondělí 18.10. 

 –  14:00  –  arteterapie – výtvarná dílna  s Hankou Jamriškovou

–  16:00  –  přednáška: povídání o KYRGYSTÁNU – o málo známé zemi s krásnou  a divokou přírodou nám přijde povídat fotograf a cestovatel  Jan Seifert

 –  16:30  –  masáže

  • Úterý 19.10. 

–  10:00  –  muzikoterapie se Zlatou Fořtovou    

 –  15:00  –   biblická hodina    

  • Středa 20.10.   

–   8:00  –  rehabilitace s Editou Lachamnovou

  • Čtvrtek 21.10.    

–   VÝLET: na zámek Dobříš a do památníku K. Čapka Strž –  zájemci, hlaste se!

–      8:00   –  pedikúra

–   15:00  –  dokumentární odpoledne: odhalená tajemství – FARAONI

  • Pátek 22.10. 

–     8:00   – pedikúra

–   15:00  –  hudební kavárna: písně EDITH PIAF

  • Sobota 23.10. 

–  9:30    –  BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová

  • Pondělí 25.10.  

–  14:00  –  arteterapie – výtvarná dílna  s Hankou Jamriškovou

–  16:30  –  masáže

  • Úterý 26.10.

–  15:00   –   biblická hodina    

  • Středa 27.10.  

–   8:00   –  rehabilitace s Editou Lachamnovou

  • Pátek 29.10. 

 –   15:00  – videokavárna: MARKÉTA LAZAROVÁ – vynikající (i když místy poněkud  drsný)  český film podle románu V.Vančury, režie: Fr. Vláčil

KRONIKA HORIZONTU za KVĚTEN 2010

9. 9. 2010

Letošní jaro bylo obzvlášť hezké, protože květy na stromech a keřích vydržely mimořádně dlouho. Květen byl sice celkem slunečný, ale ne moc teplý. Takže rozkvetlé stromy byly každou noc jako v ledničce, vydržely déle a my jsme se mohli déle kochat.

 Pokud nás paměť neklame, tak pro většinu našich obyvatelek a klientů uplynul tento měsíc poměrně poklidně. Jen jedna z obyvatelek si ho protrpěla. Po naražených zádech, která ji trápila poslední dva měsíce, se začala zotavovat. Dokonce si udělala první kratší procházku po ulici v doprovodu dcery. Ale pak se bolesti zase vrátily s mimořádnou intenzitou. Následovaly další transporty do nemocnic a návraty s tím, že to musí časem přejít, aby byla trpělivá. Až nakonec jí nějaký osvícený doktor zjistil, že má zlomeninu spony stydké kosti. Nikdo nevěděl, jak k ní mohla přijít. Doktoři vylučovali, že by mohlo jít o následek únorového pádu. Dcera se na ně zlobila, že jsou nedbalí a měli na to přijít dřív. Žádný další pád se od té doby neodehrál, a že by se stydká kost zlomila jen tak, se jí nezdálo pravděpodobné. Dcera alespoň dosáhla toho, že neskončila v LDN, kam měla být přeložena. Ještě si ale mnohé vytrpěla a byla v nemocnici dlouhé měsíce.

Snad si nebudeme vymýšlet, když napíšeme, že v Horizontu byla celkem dobrá nálada a atmosféra. Opět jsme začali zjišťovat, jak jsou naši klienti spokojeni se službami, které poskytujeme. Pro klienty stacionáře jsme k průzkumu spokojenosti použili novou metodu – rozhovory s externím pracovníkem. Metodiku a tematické okruhy pro stacionář jsme v květnu vytvářeli, ale samotné rozhovory probíhaly až následující měsíc.

V penzionu a v pečovatelské službě jsme se přidrželi osvědčených dotazníků. Dotazníky jsme rozdávali v květnu, ale vyhodnotit jsme je mohli až následující měsíc. Čas, který jsme tomu chtěli věnovat, pohltil složitý statistický dotazník pro Ministerstvo práce a soc. Výsledky všech průzkumů si můžete přečíst v kronice a na internetové stránce. Dopadly dobře.

 Plynulý chod našeho zařízení narušovaly nepříjemně snad jen zdravotní komplikace a hospitalizace našich klientů, kterým se ve vyšším věku bohužel není možné úplně vyhnout. A  příjemně jej „narušovaly“ různé kulturní akce. V květnu byly 4 – každý týden jedna. Měli jsme tu „stálice“ i nové tváře ( z nichž se snad stanou přísloveční dobří holubi a zase se k nám vrátí).

 V pondělí 5.5. mezi nás zavítal Martin Mykiska. Tentokrát nás s sebou vzal do Jižní Ameriky – do tajemného světa andských civilizací. Takovou cestu bychom si nemohli dovolit ze svého, ale naštěstí nás sponzorovalo Letiště Praha (jinými slovy – přednáška byla hrazena z grantu Letiště Praha).  

Návštěvnost byla pěkná, protože návštěvníci našich akcí vědí, že přednášky pana Mykisky jsou zárukou kvality. I letos jsme se dozvěděli mnoho nového a viděli spoustu krásných fotek.

Zaujala nás především uhranutost Inků sluncem. Pan Mykiska se a na svých cestách se snažil nafotit různé incké sluneční „vychytávky“, jako vystřižené z dobrodružných filmů: v určitý den (nejčastěji o slunovratu) dopadají sluneční paprsky na určité místo apod. Často jsou tyto objevy aktivitou nadšenců, protože písemné záznamy se o nich nezachovaly. Také interpretace těchto úkazů je často hypotetická a spekulativní. Španělské dobyvatele zajímalo víc zlato, než to, že někam dopadá slunce a proč.

Zapůsobila na nás také incká schopnost opracování kamene, které hraničila s umanutostí a skoro až snahou kámen pokořit. Inkové nehledali kameny, které by se jim do stavby hodili. „Donutili“ kámen, aby se jim hodil. Když bylo třeba udělat ve stavbě roh, tak nehledali kámen odpovídající délky, k němuž by v pravém úhlu připojili kámen jiný. Klidně vzali kámen, který se jim nehodil a vytesali do něj roh. A to všechno s minimální technologií, pravděpodobně za pomoci vody a písku. Je neuvěřitelné, jak dokázali kameny opracovat tak, aby do sebe zapadaly.

A samozřejmě se nám moc líbila jihomaerická příroda, prales, hory, pralesní chodníčky, které vydržely po staletí, kamenná města ukrytá bělošským zrakům ještě stolet po vyvrácení říše Inků, vodopády  …

 Na přednášce byl jako posluchač i jeden pán, který chodí do Horizontu na obědy. Je pozoruhodný tím, že dokáže velmi zasvěceně hovořit na jakékoli téma, což nám už mnohokrát předvedl. Po přednášce pak našemu světoběžníkovi dlouho vysvětloval různé záhady, nad kterými si vědci, historici  i nejrůznější fantastové marně lámou hlavu. Takže se cestovatel konečně dozvědět něco skutečně podstatného o tom, co na vlastní oči viděl a o čem toho tolik přečetl.  🙂

O týden později jsme se vydali úplně na druhou stranu zeměkoule – na Ural. Ohlášený byl sice výlet do Karélie, ale přednášející těsně před přednáškou zjistil, že kdysi někomu půjčil cédéčko s fotkami z Uralu a zpátky je už nedostal. Rozhodl se pro alternativní program, což jsme mu velkoryse a rádi odpustili – konec konců přišel dobrovolně, ve svém volném čase, takže jsme se zařídili podle rčení „darovanému koni na zuby nekoukej“.

Tím přednášejícím byl Vojtěch Kubelka, mladý vysokoškolák a nadšený ornitolog.  Také značnou část fotek, které nám promítl byla věnovaná jeho ptačí vášni. Bylo to ostatně v programu avizováno, takže to všichni posluchači čekali a někdo přišel asi především kvůli ptákům.

 Za zmínku stojí i to, že Vojtěch byl na Urale ještě coby gymnazista a to na školním výletě!  Žasli jsme nad tím, jaké mají současní středoškoláci možnosti.

Zajímavé byly různé příhody z cestování, ze setkání s tamními lidmi atd. Je to o dost jiný svět, než na jaký jsme zvyklí my. Vojta nám pustil na ukázku záběry z autobusu. Kdybychom neviděli kolem les a před autobusem „silnici“, tak bychom si mysleli, že jde o záběry z moře – na tamních cestách je víc děr a výmolů než  rovných úseků. Někteří přítomní skoro dostali během promítání těchto sekvencí mořskou nemoc. Až sem pan Kubelka přijde příště ( a doufáme, že opravdu přijde), tak si raději vezmeme kynedril.

 A tentýž týden, ve čtvrtek 13.5., jsme tu měli kapeku Bejvávalo. I to je pro nás záruka kvality. Podle očekávání se jsme se dočkali pásma národních písniček vtipným komentářem pospojovaných do jakéhosi příběhu. Loni nejmladší členka soboru vybírala ženicha, letos nám vyprávěla (resp. zpívala), kdo všechno ji přijel na svatbu. A zase jsme se u jedné písně dočkali jarmareční „animace“, která nás všechny rozesmála. Doufáme, že za rok zase na shledanou!

 

A týden na to jsme měli přednášku o zlatě. Nabídla nám ji sama zlatnická firma. Měli jsme ji domluvenou necelé dva měsíce. Když jsme pár dní před přednáškou telefonicky ověřovali, že vše platí. Zjistili jsme, že paní, která s námi přednášku domlouvala a měla u nás hovořit už ve firmě nedělá a o domluvené přednášce nikomu nic neřekla.

Nicméně šéf firmy se zachoval zodpovědně a slíbil, že někdo přednášet bude. Nakonec to byl on sám.

 Hned ze začátku nám řekl, že není zlatník a necítí se být odborníkem, je prostě jen manažerem firmy. Ale nakonec se ukázalo, že toho o zlatu ví docela dost – rozhodně víc než kdokoli z nás. Ovšem s výjimkou onoho vzdělaného pána, o němž jsme se zmínili v souvislosti s přednáškou pana Mykisky.

Díky jeho účasti na přednášce se i tento přednášející mohl dozvědět něco nového 🙂 Následují den nám náš moudrý návštěvník řekl, že se držel zpátky, protože nechtě přednášejícího zahanbit.

Na závěr přednášky  provedl přednášející, jehož jméno jsme ke své hanbě zapomněli, zběžné ocenění donesených šperků.

 Koncem měsíce už bylo jaro v plné síle a tak jsme se odhodlali jet na výlet. Letos jsme po dlouhé době měli 3 auta. Dcera jednoho z klientů stacionáře projevila ochotu jezdit s tatínkem na výlety s námi. Je to milovnice zvířat a obzvláště koček, takže jí květnový cíl výletu připadal obzvlášť zajímavý.

Prvním z cílů byl zámek Žleby. Líbil se nám, ale na zámky jezdíme často.

Avšak druhý cíl byl mnohem exotičtější –  návštěva u soukromého chovatele sibiřských tygrů. Chová je v bývalém kravíně ve vesnici Habrkovice. Je to náročný koníček – vlastně spíš životní styl, než koníček. Musí tomu přizpůsobit celý život a mít podporu celé rodiny. Což pan Ringel má. Dokonce se mu podařilo vychovat oba své syny tak, aby kráčely v jeho šlépějích – jeden se věnuje tygrům, druhý lvům.

Ringelovic rod na svém statku chová deset tygrů (ve volné přírodě jich není o moc více), 5 lvic, třítunového hrocha (paní Ringelová s ním prý chodí do vsi na nákupy) a hejno dikobrazů. S tygry dělají o víkendech i představení. Také nám je chtěli předvést. Bohužel jsme o ně přišli, protože nám cesta trvala nečekaně dlouho a dorazili jsme mnohem později než jsme čekali. Mladý pan Ringel na nás nemohl čekat. Když jsme mu volali, že to nestihneme, tak byl pěkně naštvaný. Asi oprávněně. Na svou obhajobu můžeme říci jen to, že jsme dělali co jsme mohli. Přesto nás jeho tatínek ochotně provedl po jejich rodinné „zoo“ a řekl nám o tygrech mnoho zajímavostí (třeba to, že ve volné přírodě asi 8% jejich potravy tvoří medvědi).

Domů jsme se vrátili až po sedmé hodině. Všichni jsme byli unavení, ale věříme, že spokojení.

Naše výrobky a vyrábění

1. 9. 2010

PROGRAM HORIZONTU na ZÁŘÍ 2010

1. 9. 2010
  • Středa 1.9.      

 8:00    –   rehabilitace s Editou Lachamanovou

  • Čtvrtek 2.9.  

 15:00    –    dokumentární odpoledne: NEOBYČEJNÁ ZVÍŘATA – lachtan,papoušek a  orangutan (velkoplošná projekce)

  • Pátek 3.9.    

15:00    –   hudební kavárna: Bedřich Smetana – Má vlast (diriguje R. Kubelík)   

________________________________________________________

  • Pondělí 6.9.    

14:00  –  arteterapie – výtvarná dílna  s Hankou Jamriškovou

16:30  –  masáže

  • Úterý 7.9.  

15:00   –   biblická hodina                                                 

  • Středa 8.9.    

8:00    –  rehabilitace s Editou Lachamanovou

15:00   –   přednáška: ČLOVĚK a KŮŇ – pořad Petra KÁŇKY – ukáže nám filmové sekvence, doprovázené živým komentářem, které zachycují , dokumentární formou, život chovatele se svým koňským přítelem. Posluchači si mohou vyslechnout poutavé vyprávění o tom, jak se žije a vytváří vztah mezi člověkem a koněm, kteří spolu žijí, „pod jednou střechou“, již 13let. Filmové dokumenty nabídnou každému bez rozdílu věku, možnost „vyhoupnout se do sedla“ a cestovat krajinou, ve všech ročních obdobích.  Fenomén tvora, jakým kůň je, jistě potěší každého, kdo vnímá jeho eleganci, temperament i přirozenou krásu.

  • Čtvrtek 9.9.   

8:00    –   pedikúra

10:00       –    muzikoterapie se Zlatou Fořtovou    

15:00    –   dokumentární odpoledne: Kupředu levá, kupředu pravá – sonda do života  mladých konzervativců a mladých komunistů vám přiblíží mladé ctitele V.Klause a jejich oponenty, mladé následovníky Che Guevary a V.I. Lenina (velkoplošná projekce)

  • pátek 10.9.  

 8:00    –   pedikúra

15:00    –   hudební kavárna: Hana Hegerová – Rýmování o životě – výběr písní

  • Sobota 11.9.

 9:30    –  BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová

__________________________________________________________

  • Pondělí  13.9.

14:00  –  arteterapie – výtvarná dílna  s Hankou Jamriškovou

15:00   –  prezentace mobilního dohledového systému SENIOR INSPECT. Služba SI je moderním technickým a asistenčním prostředkem pro podporu života seniora v jeho domácím prostředí. Systém ve spolupráci s rodinou a trvalou, nepřetržitou asistenční službou, sleduje seniory a umožňuje klidný, svobodný a bezpečný život v domácím prostředí.

16:30  –  masáže

  • Úterý  14.9. 

výlet na zámek Loučeň – ZÁJEMCI, hlaste se!

15:00   –  biblická hodina                         

  • Středa 15.9. 

8:00    –  rehabilitace s Editou Lachamanovou

  • Čtvrtek 16.9.

8:00   –  pedikúra

15:00   –  koncert: MARKÉTA a PETR LUTKOVI – směs lidových písní za doprovodu kytary a piana. Půjde většinou o lidové písně, u kterých se budete moci přidat a uslyšíme i nám už známé písně pana Lutky, třeba o  tom jak „padá, padá sníh“.

  • Pátek 17.9.  

15:00  –   hudební kavárna: barokní „majstrštyky“

  • Pondělí 20.9. 

14:00  –  arteterapie – výtvarná dílna  s Hankou Jamriškovou

16:30  –  masáže

  • Úterý 21.9.   

10:00   – muzikoterapie se Zlatou Fořtovou

15:00   –   biblická hodina    

  • Středa 22.9. 

8:00    –  rehabilitace s Editou Lachmanovou

  • Čtvrtek 23.9.

výlet do františkánského kláštera Hájek u Libočan – ZÁJEMCI, hlaste se!

8:00   –   pedikúra

  • pátek 24.9.   

8:00   –   pedikúra

15:00    –  videokavárna: FIMFÁRUM II. (ČR, 2008) – úspěšný animovaný podle slavné knihy pohádek Jana Wericha.

  • Sobota 25.9. 

9:30    –  BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová

__________________________________________________________

  • Pondělí 27.9.

14:00  –  arteterapie – výtvarná dílna  s Hankou Jamriškovou

16:30  –  masáže

  • Úterý 28.9.    – den památky sv. Václava – státní svátek

 

  • Středa 29.9.  

 8:00    –  rehabilitace s Editou Lachamanovou

  • Čtvrtek 30.9.

8:00   – pedikúra

15:00    –  dokumentární odpoledne: GALAPÁGY – dokumentární cyklus o ostrovech s unikátní přírodou. Díl III. – Ostrovy zrozené z ohně  (velkoplošná projekce)

PROGRAM HORIZONTU na SRPEN 2010

3. 8. 2010

Středa 4.8.  

15:00  – přednáška: POVÍDÁNÍ O HOUBÁCH – náš přední mykolog ing. Jiří   Baier nás seznámí s mnohými zajímavostmi i praktickými informacemi o tom, jak  houby zpracovávat, vařit, zda je lešpí houby sušit či mrazit atd.

Čtvrtek 5.8.   

 8:00  –   pedikúra

 15:00  –   dokumentární odpoledne: Měsíc – jaká je asi minulost, přítomnost a  budoucnost tělesa, které nás věrně provází a ovlivňuje přírodní  pochody na naší planetě i lidskou kulturu, myšlení, mytologii …

Pátek 6.8.  

15:00  –  hudební kavárna: George Winston – December – soudobý skladatel,  který potěší obzvláště milovníky křehkých a romantických klavírních skladeb

Úterý 10.8.   

10:00  –  muzikoterapie se Zlatou Fořtovou

Středa 11.8. 

15:00  –  přednáška: Emil Holub a jeho ženy – o dalším z významných Čechů  bude hovořit dr. Milena Secká. Kdo si pamatuje její loňskou zábavnou a  poutavou přednášku o Emilu Holubovi, jistě si tu letošní nenechá ujít.

Čtvrtek 12.8.   

pro zájemce: výlet do muzea vesnických staveb středního Povltaví ve Vysokém Chlumci

8:00  –   pedikúra

15:00  –  dokumentární odpoledne: GALAPÁGY – dokumentární cyklus o ostrovech   s unikátní přírodou. Díl II. – Život mezi živly  (velkoplošná projekce)

Pátek 13.8.  

 8:00  –  pedikúra

15:00  –  hudební kavárna: George Winston – Autumn (Podzim) – soudobý skladatel, který potěší obzvláště milovníky křehkých a romantických klavírních skladeb

Čtvrtek 19.8.    

8:00   –  pedikúra

15:00  –  dokumentární odpoledne: Zvířata v rituálech celého světa

Pátek 20.8. 

15:00  –  hudební kavárna: George Winston – Summer – soudobý skladatel, který potěší obzvláště milovníky křehkých a romantických klavírních skladeb

Úterý 24.8.    

10:00   –  muzikoterapie se Zlatou Fořtovou

Čtvrtek 26.8.   

8:00  –  pedikúra

15:00   –  dokumentární odpoledne: Qin Shihuang – první čínský císař – známý mimo  jiné tím, že právě pro jeho hrob byla vytvořena unikátní hliněná armáda  (velkoplošná projekce)

Pátek 27.8.    

15:00 –  videokavárna: BARAKA – odysea země (1992) – fascinující obrazová a  hudební koláž ze různých koutů přírody i různých lidských kultur. Oslava rozmanitosti života na zemi.                              

Pondělí 30.8.   

14:00  –  arteterapie – výtvarná dílna  s Hankou Jamriškovou      

16:30  –  masáže

                                            

PRŮZKUM SPOKOJENOSTI OBYVATELEK PENZIONU

20. 7. 2010

V Horizontu bydlí 9 stálých obyvatelek.

Zpět se nám vrátilo 7 dotazníků. V předchozích letech bylo odevzdáno vždy 8 dotazníků. Letos jedna z obyvatelek ležela v době průzkum v dosti vážném stavu v nemocnici a je tedy velmi pravděpodobné, že dotazník nevyplnila (ačkoli jsme jí ho po rodině posílali) a jedna z obyvatelek průzkum pravděpodobně dlouhodobě ignoruje.

Navíc jedna z obyvatelek (asi omylem) odevzdala jiný dotazník – ten, který byl určen pro klienty pečovatelské služby a který jsme rozdávali i obyvatelkám, neboť i ony jsou klientkami PS.

Zjistili jsme to až po zveřejnění výsledku průzkumu v PS, takže jsem ho už nemohli započítat. Na všechny známky odpověděl „jedničkou, což svědčí o její celkové  spokojenosti. Přesto jsme se tento výsledek neodvážili přenést do ankety spokojenosti obyvatelek, neboť otázky v obou dotaznících se v něčem lišily a pro obyvatelky bylo otázek víc. Znamená to, že jsme celkové výsledky počítali pouze ze 6 dotazníků.

            Oproti loňskému roku došlo u 5 otázek k mírnému zhoršení, u 9 naopak k mírnému zlepšení. U tří otázek zůstal výsledek stejný. Porovnání s loňským rokem uvádíme v závorkách.    

            Domníváme se, že výsledek je uspokojivý a jsme tomu rádi (zvlášť s ohledem na to, jak kritický je pohled některých obyvatelek na stacionář). Průzkum zopakujeme opět za rok a doufáme, že z výsledků budeme opět moci mít radost.

+ Jak se cítíte po zdravotní stránce?   3    (zhoršení o 0,5)

+ Jak hodnotíte svou celkovou životní situaci?         2,33   (zhoršení o 0,7)

+ Jak hodnotíte vztahy mezi obyvatelkami navzájem?          1,33    (zhoršení o 0,33)

+ Máte pocit, že Vaše věci a Váš byt je dobře zabezpečen proti poškození?      1,6   (zhoršení o 0,47)

+ Jak hodnotíte pořádek a čistotu  v budově  Horizontu?   1,16   (zlepšení o 0,22)

+ Je v Horizontu dostatečný klid, nic Vás zde neruší?         1,16   (zlepšení o 0,09)

+ Má o Vás personál zájem? Pohovoří s Vámi občas?          1,16    (zlepšení o 0,09)

+ Jak hodnotíte kvalitu svého bydlení (byt)?  1    (zlepšení o 0,13)

+ Zhodnoťte, jak jste celkově spokojena s životem v penzionu?     1    (zlepšení o 0,13)

+ Zhodnoťte prosím chování personálu:         1      (zlepšení o 0,25)

+ Jak hodnotíte rychlost a ochotu s níž jsou vyřizovány Vaše stížnosti a požadavky?              1

+ Jak hodnotíte rychlost a ochotu s níž personál reaguje, když ho zavoláte nebo o něco požádáte?             1        (zlepšení o 0,13)

+ Doporučila byste penzion Horizont svým blízkým přátelům?    1

+ Jste o dění v Horizontu, o novinkách, programu, službách, změnách, opravách atd. dostatečně a včas informováni?      1        (zlepšení o 0,13)

+ Máte někoho z personálu ( do kterého počítáme i naše dobrovolníky), kdo má Vaši plnou důvěru  – na koho byste se neváhaly obrátit se svými starostmi a obavami nebo když potřebujete poradit?   1        (zhoršení o 0,35)

Romanka je moc hodná. Mám ji ráda jako vlastní vnučku.

+ Jak je ze strany personálu respektována Vaše intimita, stud a soukromí?             1       (zlepšení o 0,13)            

+ Je Vám v penzionu někdy dlouhá chvíle, nudíte  se?             1          

+ Chcete nám ještě něco sdělit?

Máme štěstí, že máme tak hodného ředitele a velmi ochotného pomoci. Moc mu za vše děkuji.

 

KRONIKA HORIZONTU za DUBEN 2010

12. 7. 2010

Velkou událostí tohoto měsíce byly narozeniny jedné z byvatelek. Narozeniny v Horizontu slavíme poměrně často, ale zřídkakdy – vlastně poprvé – jsou to 95. narozeniny. Navíc se jich tato dáma dožívá neuvěřitelně svěží na těle i na duchu. Své narozeniny pojala – jak jsme tomu u ní zvyklí – velmi zodpovědně. Spolu s dcerou vařily a pekly, aby mohla ostatní obyvatelky i personál královsky pohostit. Oslava v rámci Horizontu se odehrála na biblické hodině.

 

Své osobní přátelé a příbuzné si pozvala k sobě do bytu. Byli tam sice trochu namačkaní, ale vešli se. V tomto věku má málokdo nějaké vrstevníky přátele z mládí. Naše oslavenkyně si však na nedostatek gratulantů nemohla stěžovat. Kéž by se všechny naše obyvatelky dožily takového věku v takové kondici.

Samozřejmě se ke gratulantům připojil i personál Horizontu. Nechali jsme jí upéci dort (pekla ho pro nás, resp. pro ní naše  bývalá kolegyně Pavla). Domnívali jsme se totiž, že jako vyučená cukrářka a čerstvá důchodkyně má nejen dostatek umu, ale i času, aby si s ním mohla pěkně vyhrát. A opravdu se jí po estetické i  chuťové stránce povedl.

 Dále jsme paní darovali balíček různých pochutin a nezbytný šampus. A ještě před tím, než jsme jí to všechno dali, jsme se s tím na zahradě vyfotili. A tuto fotku teď používáme jako přání k narozeninám pro všechny naše klienty v terénu, v penzionu i ve stacionáři.

 Po roztání letošních závějí a poté, co sluníčko začalo vytahovat z bláta čerstvou zeleň, se nám pohled na naši zahradu zdál čím dál víc skličující. Práce je čím dál tím víc a v současné době už nikdo z personálu nemá čas ( a možná ani zahrádkářské sklony). Také jedna z obyvatelek, která nám se zahradou vydatně pomáhala už to ze zdravotních důvodů dělat nemůže. Jen náš údržbář zahradu pravidelně sekal a občas křovinořezem zredukoval živý plot. Přesto však byl na zahradu poměrně neveselý pohled.

Proto jsme se asi dvouletém pustnutí a zarůstání záhonků konečně domluvili s někým, kdo nám se zahradou bude pomáhat. A  pod jeho rukama zahrada skutečně prokoukla. Záhonky pečlivě vyplil, zasadil nové kytky, prostřihal okrasné křoviny …  V příští sezóně jistě už budeme mít prořezanou i naší jabloň. Její jablka sice nejsou nic moc, ale kvete hezky. 

A třeba se po prořezání napraví i ta jablka.

Koncem měsíce už jsme zahradu mohli využívat i k odpolednímu posezení – hlavně s klienty stacionáře. Obyvatelky většinou čekají až utichne všechen ruch a všichni z přízemí i ze zahrady zmizí..

Paní dr. Fořtová se pokusila oživit muzikoterapii pomocí chřestidel a bubínků. Nejprve něco vyrobila sama, ale nebylo to ono. Tak raději nějaké bubínky koupila. Někdo to ocenil, nicméně zvláště jedna paní nemůže přijít muzikoterapii na chuť.

 Hanka zase vyvolala v Horizontu „mozaikovou epidemii“. Tak jako před časem všichni vyráběli plstěné náramky a náhrdelníky, tak teď se pustili do výroby mozaik z téhož materiálu. Jejich nové výrobky teď zdobí stěny snad ve všech místnostech a chodbách v přízemí Horizontu.

 O kulturu a živé akce se nám tento měsíc postarala téměř výhradně jedna z byvatelek. Skoro všichni vystupující byly z okruhu jejích známých nebo nám je jejich známí zprostředkovali.

Začali jsme prof. Pavlem Vondruškou. Kontakt s ním nám zprostředkovala paní, která chodí do Horizontu provádět logopedické cvičení. V široké veřejnosti je dost známý díky svému dlouholetému působení v divadle Járy Cimrmana. A tak není divu, že se společenská místnost zaplnila více než obvykle. Pan profesor je už také pán ve vyšším věku, je mu pár let přes osmdesát. Nicméně je velmi svěží, pozitivně naladěný a ses smyslem pro humor. Stejně tak svěží a vtipné bylo i jeho vystoupení. Kdo čekal akademika, byl zklamán. Ale většina účastníků čekala spíš člena Divadla Járy Cimrmana a ti zklamaní nebyli. O cimrmanech nám toho sice moc neřekl, ale svým vystoupením rozhodně pobavil. Několik účastníků jeho povídání obdařilo přívlastkem „roztomilé“ a to se nám zdá být velmi výstižným.

 

 O týden později přišla skupina přátel s „jarními zpěvy pro radost“, jak své vystoupení nazvali. Koncert jejich „tělesa“ (které vzniklo vlastně jen pro tuto příležitost), můžeme charakterizovat týmž slovem, jako to předchozí. Bylo to roztomilé. Dva ze členů souboru byli mladí hoši, a setkání s dětmi seniory vždy povzbudí a rozradostní, někdy i dojme. Tak tomu bylo i v tomto případě. Ke konci  koncertu dorazil ještě mladý kytarista (snad dokonce konzervatorista), který zbytku vystoupení dodal profesionální úroveň. Některé z písní si mohli posluchači zazpívat s sebou, což v Horizontu často využívají.  Publikum sice nebylo početné, ale vděčné určitě a tak bychom byli rádi, kdy nás v příštím roce navštívili znovu. Konec konců – proč by nemohl existovat soubor, jehož činností by byli pouze koncerty v Horizontu 1x za rok?

 

Další z ansámblu naší „dodavelky kultury“, kdy nás tento měsíc navštívil, byla Diana Chrpová, odbornice přes výživu. S obyvatelkou, která nám ji doporučila, se znají ze zdravotnické školy, kde obě působily.  Jako téma vhodné pro naši cílovou skupinu si vybrala změny stravovacích návyků ve vyšším věku.

Obávali jsme se, že publikum nebude početné. Řeč o zdravé výživě e pro mnohé z nás zavání výčitkami svědomí. Ale místní senioři nás poměrně překvapili a jídelna se celkem zaplnila. Pochopitelně, že přišli především lidé, kteří ke svému zdraví i ke své výživě mají celkem zodpovědný vztah. Jakožto učitelka umí paní Chrpová dobře a srozumitelně mluvit a tak byla radost ji poslouchat. Účastníci poslouchali bedlivě a reagovali se zájmem a výklad i přerušovali dotazy. A po skončení se s paní Chrpovou bavili o svých individuálních problémech. Jak se ukázalo, má paní Chrpová „v repertoáru“ více témat, které by nás mohli zajímat, takže doufáme, že ji zase příští rok uvidíme.

 

 Další z okruhu známých paní Křížové  je Alexandra Tillingerová, která se účastnila expedice, jež pod vedením jejího bratra přelétla osmitisícovku Anapurnu na motorovém rogalu. O této expedici byly natočeny 2 dokumentární filmy, které nám paní Tillingerová zapůjčila a my jsme si je v rámci našich „dokumentárních odpolední“ promítli. Zároveň jsme se s ní domluvili, že s určitým časovým odstupem do Horizontu přijde a o svých zážitcích nám popovídá osobně. Film byl zajímavý a pohled na křehký stroj proti ohromnému horskému masivu byl vskutku působivý. Překvapilo nás, jak vysoko se na takovém nepatrném stroji dá vzlétnout.

 A kulturním vrcholem tohoto měsíce bylo vystoupení Richarda Adama, jednoho z pěveckých idolů generace našich obyvatelek a klientek. Však byla také naše malá jídelna nabitá. Přišly obyvatelky , které hned tak na někoho nechodí, aby zavzpomínaly na doby, kdy protancovávaly  jedny střevíce za druhými.

Pan Adam s doprovodem si přivezli aparaturu, takže vše mělo profesionální úroveň. Zavzpomínal na „staré zlaté časy“, posteskl si nad úrovní současné taneční hudby a kultury  a zazpíval většinu svých šlágrů.

Je asi zbytečné dodávat, že dámy byly nadšené i dojaté. Ještě dlouho po skončení vystoupení zůstávali v jídelně ve vzpomínkách a družném rozhovoru spolu navzájem i s panem Adamem a jeho doprovodem.

Nabídka na vystoupení přišla ze strany pana Adama, resp. jeho manažera. Toto vystoupení pro nás udělali zadarmo s tím, že kdybychom měli zájem o další, tak už bychom za něj platili.

Což o to, zájem bychom určitě měli. Jde však o to, jestli na něj budeme mít i peníze.

PRŮZKUM SPOKOJENOSTI KLIENTŮ DENNÍHO STACIONÁŘE

9. 7. 2010

Ve snaze naplňovat co nejlépe standardy kvality sociálních služeb jsme přistoupili v tomto roce ke změně.

Ve stacionáři nemůže probíhat průzkum spokojenosti pomocí anonymního dotazníku, jako v terénní pečovatelské službě. Většina klientů DS je stižena nějakým druhem handicapu (smyslovým, pohybovým či mentálním), který jim vyplňování dotazníku znemožňuje. Pochopitelně, že nás však zajímá, jak se ve stacionáři cítí a jak jsou zde spokojeni. Ptáme se jich na to průběžně, ale navíc se tomu chceme 1x za rok věnovat mnohem podrobněji.

Ještě loni probíhalo hodnocení spokojenosti těchto klientů formou rozhovoru s klíčovou pracovnicí. Uvědomovali jsme si však, že tento způsob postrádá jednu důležitou věc – prvek anonymity. Je možné, že by se v rozhovoru s někým ze stálého personálu ostýchali hovořit, případně si stěžovat úplně otevřeně.

Proto jsme v letošním roce o pomoc požádali externistku (vystudovanou psycholožku), kterou neznal nikdo ze zaměstnanců ani nikdo z klientů (přihlásila se nám na inzerát).

Vypracovali jsme vnitřní směrnici,  jak by měl průzkum probíhat a na společných poradách jsme stanovili oblasti, ve kterých chceme spokojenost zjišťovat.

Klienty jsme požádali o spolupráci formou rozhovoru, přičemž jsme je upozornili, že paní, která s nimi rozhovor povede nikdo z nich ani z nás už neuvidí, ujistili jsme je, že v materiálu, který vypracuje nebudou žádná jména a požádali jsme je o maximální otevřenost.

Těm, kteří by mohou vyplňovat dotazník jsme nabídli možnost volby. Všechny jsme upozornili, že účast na průzkumu mohou odmítnout. Rozhovory probíhaly v oddělené uvařené místnosti.

Nenapadlo nás, jak jinak dosáhnout možnosti větší anonymity.

Zde je výsledek, který nám externí pomocnice poslala:

V průzkumu spokojenosti odpovídalo 10 klientů denního stacionáře (tj. všichni, kteří červnu, kdy rozhovory probíhali,  služeb stacionáře využívali), z toho jeden formou dotazníku prostřednictvím zákonných zástupců.  Klienti souhlasili s rozhovorem, při kterém hodnotili služby stacionáře. Rozhovory trvaly asi půl hodiny. Někteří nehodnotili například jídlo, do stacionáře si přinášejí vlastní nebo některé aktivity, kterých se pro svůj handicap nemohou zúčastnit.

I.                   Jídlo

   Klienti jsou spokojeni s jídlem, s jeho množstvím, které všem přišlo dostatečné i s rozmanitostí, mohou si dopředu vybrat. Uvítali by více ovoce nebo zeleniny k obědu.

Průměrná známka svačiny –  1

Průměrná známka polévky     1,2

Průměrná známka hlavní jídlo  1,1

Doba jídla klientům vyhovuje, někteří snídají později doma, tak ve stacionáři nesvačí nebo odjíždí dříve domů odpoledne, tak nevyužívají odpolední svačinu. Jeden klient si nosí vlastní jídlo připravené doma, další vybírá podle jídelníčku, pokud jsou potraviny na které má alergii, také si nosí vlastní jídlo.

II.                Odpočinek

Všichni klienti využívají odpoledního odpočinku, Mohou si vybrat, jestli potřebují spánek v klidné ložnici nebo jen posedí v křesle ve společenské místnosti, popřípadě odejdou do vlastního pokoje. Nikdo si nestěžoval na nedostatek času k odpočinku, ani se nikomu nezdál dlouhý. Ti, co nepotřebují spát se nenudí, většinou si čtou noviny nebo časopisy . Spáči mají dostatek klidu v ložnici, kde je nikdo neruší, místnost je větrána, společný spánek v jedné místnosti necítí jako ztrátu soukromí. K době odpočinku klienti nemají výhrady, většinou po obědě odpočívají nebo krátce spí i doma. Pokud se unaví během denního programu mají možnost si odpočinout i mimo siestu.

III.             Intimita/soukromí

Všichni klienti uvedli, že personál respektuje jejich soukromí, nikdo se nechová nevhodně necitlivě. Pokud by nastal nějaký problém, nebáli by se ho personálu sdělit.

Jeden klient si  stěžoval na pro něj nepříjemné vstoupení  na WC bez zaklepání, respektive nemožnost uzamčení dveří, ale chápe, že je toto opatření ve stacionáři nutné. Nikomu nepřišlo, že by jeho intimní zóna byla narušována ostatními klienty.

IV.              Celkové prostředí – vzhled, pořádek …

Všichni uvedli, že ve stacionáři je vždy čisto, nikdo nezaznamenal nečistoty na prádle nebo nádobí . Byla jedna připomínka k horšímu vzduchu ve společenské místnosti, což se prý ale stává ojediněle. Všem je ve stacionáři dostatečně teplo. Nikdo si nevybavil nic nepříjemného.

V.                 Denní režim

Se strukturou dne jsou všichni spokojeni, dokázali by říci, kdyby jim program nevyhovoval. Klienti se nemusí příliš přizpůsobovat, jejich normální den doma probíhá podobně. Jeden klient uvedl, že kvůli odjezdu do stacionáře musí dříve vstávat než obvykle, ale nedělá mu to problém, přispi si v ostatní dny, kdy je doma.

Aktivit ve stacionáři se klienti účast podle své volby a nikdo je do ničeho nenutí, mají možnost odmítnout.Většina se ráda do všeho zapojí, pokud jim to umožňuje jejich zdravotní  stav.

Rozvržení dne vyhovuje všem. Na dlouhou chvíli si nikdo nestěžoval, dva klienti řekli, že pokud by se nudili, zabaví se sami, čtou si nebo povídají. Větší únavu z množství podnětů nikdo nezaznamenal.

Dva klienti mají nejraději posezení u kávy  a tři uvedli jako nejoblíbenější část dne posezení na zahradě, ostatní nemají nejoblíbenější část dne.

 VI.              Chování personálu

S personálem jsou všichni spokojeni, chová se laskavě, ohleduplně, pomáhá.

Průměrná „známka“ jednotlivých členů personálu je 1.

Personál vyhoví vždy, když je potřeba, dva klienti uvedli, že někdy nemá personál na ně tolik času, kolik by chtěli, protože je zaneprázdněn péčí o jiné. Osm klientů cítí, že personál podporuje jejich soběstačnost, dělá za ně jen úkony, které by sami nezvládli.

VII.           Aktivity

Někteří klienti dochází do stacionáře jen v určité dny, proto neznají všechny druhy aktivit. Jiní například pro špatný zrak nemohou sledovat filmy.

Průměrné „známky“ aktivit  

– pondělní arteterapie 1,6

– výrobní odpoledne s Hankou, Andreou 1,6

– fyzioterapie  1

– odpolední cvičení (prsty, oči …)    1

– společný zpěv    2

– čtení denního tisku  1

– poslech čteného slova – z magnetofonu, členem personálu – nelze hodnotit skoro nikdo si na tuto aktivitu nepamatuje.

– muzikoterapie 2

– pečení  1

– doprovodné programy 1

– je něco, co vás vysloveně nebaví ? – pokud něco takového je, klient se aktivity neúčastní. Dva se nezapojují do zpěvu, dva do pečení. Jeden nemůže pro úraz ruky vyrábět.

Oblíbené jsou křížovky, kvízy, baví je i péče o květiny. Padlo doporučení na vyšívání a více ručních prací jako háčkování, pletení.

VIII.        Vztahy s ostatními klienty

Všichni uvádí, že spolu vychází dobře. Tři klienti si vzpomínají, že byla nějaká nedorozumění způsobená jiným druhem humoru, ale vyříkali si to  a nyní je vše v pořádku. Rádi si popovídají, někteří se navázali přátelství. Jeden klient kolektiv nevyhledává, není mu příjemný,  i pro věkový rozdíl má jiné zájmy, ale problémy s ostatními nemá. Tři klienti uvedli, že jsou rádi v kolektivu, doma by byli sami, tady mají společnost. Nálada v kolektivu je přátelská, další klient říká, že ve stacionáři jsou všichni tolerantnější, nikdo ho nekritizuje jako doma.

IX. Kontakt s jinými generacemi

Klienti si vzpomínají na dětská vystoupení, líbila se jim a rádi by viděli děti ve stacionáři častěji. Mladí lidé jsou i v personálu, klientům kontakt s mladší generaci vyhovuje

IX.              Zapojení uživatelů do chodu zařízení:

Pokud tomu dovolují fyzické možnosti klientů, rádi se zapojují do pomoci ve stacionáři- mytí a utírání nádobí, péče o květiny. Ostatní alespoň vybírají filmy nebo recepty pro pečení. Personál povzbuzuje v zapojení.

Jeden klient by se rád zúčastnil výzdoby místností, návrhů na vymalování stěn, přestavění nábytku. Další by rád pomáhal na zahradě i se stromy. Ostatní nenapadá s čím novým by mohli pomoci, nejsou například dostatečně pohybliví, tak mohou pracovat jen v sedě.

X.                 Co byste změnili?

Jeden klient by změnil uspořádání nábytku a výzdobu v salonku, chtěl by sám přispět svými návrhy. Ostatní jsou spokojeni a nic by neměnili.

 XI.               Bylo Vám něco v poslední době nepříjemné?

Nepříjemný zážitek si vybavil pouze jeden klient. Nestihl si dojít na záchod. Ostatní si na nic nepříjemného nevzpomínají.

 XIII.

Klienti se nebojí i nepříjemné věci říct personálu, jak řekl jeden klient ,,Můžu říct všechno“.

XIV.               Sdělujete to, co se vám líbí nebo nelíbí doma?

Všichni klienti říkají doma, co dělají ve stacionáři. Rodiny se zajímají . Někteří vyprávějí i přátelům, chlubí se s výrobky.

XV.                 Má rodina zájem o to, co ve stacionáři děláte?

Všechny rodiny klientů se zajímají o to, co se děje ve stacionáři.

PRŮZKUM SPOKOJENOSTI KLIENTŮ PEČOVATELSKÉ SLUŽBY v roce 2010

1. 7. 2010

Jako  každý rok, i letos na jaře, probíhal průzkum spokojenosti klientů pečovatelské služby formou anonymního dotazníku.

Dotazníkové šetření se konalo v první půlce května. Dotazníky jsme rozdali klientům, kteří aktuálně (v období průzkumu) využívali služeb PS. Celkem jsme rozdali 75 dotazníků.

Kvůli množství jiné práce a úkolů (především dosti komplikovaného a časově náročného vyplňování statistického dotazníku pro Ministerstvo práce a sociálních věcí) jsme zpracovávání vyplněných dotazníků svěřili externistce, která  pro Horizont dělala i průzkum spokojenosti uživatelů denního stacionáře.

Otázky jsem použili téměř stejné (jen některé byly mírně přeformulovány) jako v předchozích letech. Zájemci tak mohou snadno srovnat výsledky z loňského roku (i let předchozích) s výsledky z letoška na naší internetové stránce.

U 8  otázek ( č. 1,2,3,4,5,9,10,11) došlo k mírnému zhoršení, u 7 otázek ( č. 6,7,8,12,13,14,15) k mírnému zlepšení. Rozdíly však nejsou nijak výrazné. U žádné otázky rozdíl oproti loňskému roku nepřesáhl půl stupně; většinou je ještě výrazně menší

Následují výsledky průzkumu pečovatelské služby.  U každé otázky je uvedena průměrná „známka“. Otázka jsou seřazeny – tak jako v loňském roce – od nejhorší „známky“ k nejlepší.

            V anonymním průzkumu odpovědělo celkem 52 respondentů, tj. 69,3 % klientů, kteří dotazník dostali. Někteří si vybrali a odpovídali jen na položky se kterými mají přímou zkušenost ( obědy, program v domově Horizont) a na některé otázky neodpověděli.

1)   Cítíte se kvůli věku, horší pohyblivost apod. omezen/a v dostupnosti některých služeb, aktivit atd.?

Průměrná známka 2,6

2)  Víte kdo je Vaší „klíčovou pracovnicí“ s níž byste průběh péče měli občas hodnotit

Průměrná známka 2,38

 

3) Víte jak postupovat, kdybyste chtěli služby rozšířit o jiné úkony?

Průměrná známka 1,57

4)  Jak hodnotíte kvalitu dovážených obědů ( chuť, pestrost stravy, vhodnost stravy, velikost porcí)?

Průměrná známka 1,48

(Poznámky: Méně ostrých polévek , více zeleniny; Méně solit; Častěji ryby         ; Méně polévek s červenou paprikou; Chuťově senzační, ale polévek nebývá dostatek; Maso bývá tuhé; Nedovážet drštkovou a gulášovou polévku, ano zeleninové a vývary; Jídlo by mohlo být méně mastné; Nechutná mi polévka s párkem ve slupce; až na některé polévky)

V souvislosti se spokojeností s dováženými obědy jsme položili i otázku, kterou není možné převést do systému „známkování“:

Chtěli byste dodavatele obědů změnit?    (zatrhněte jednu z možností)

ANO    11% respondentů                                       89% respondentů    NE 

 

5)  Jak rychle jsou vyřizovány Vaše požadavky, případně stížnosti?

Průměrná známka 1,35

6)  Jste spokojen/a s prostředím, v němž žijete nebo byste uvítal/a pomoc s jeho udržováním?

Průměrná známka 1,34

7) Máte přehled o doprovodných aktivitách, které se v penzionu HORIZONT odehrávají?

Průměrná známka 1,31

8)  Jste dostatečně informováni o všech úkonech, které místní pečovatelská služba nabízí? 

Průměrná známka 1,29

      9)  Jak byste ohodnotil/a provádění pečovatelských úkonů v případě Vaší osoby – jejich kvalitu, rychlost, pohotovost, přesnost…

Průměrná známka  1,18

10) Vyhovuje vám doba, kdy je vám služba poskytována 

Průměrná známka  1,12

11) Vyhovuje vám doba, kdy jsou vám obědy dováženy?

Průměrná známka  1,05 (Ano, vyhovuje 99% respondentů)

12) Ohodnoťte laskavě chování personálu, včetně chování jednotlivých členů (nejde nám pochopitelně o Vaše osobní sympatie, ale o Váš názor na jejich profesionalitu). K hodnocení požijte níže uvedenou škálu – známkujte jako ve škole. Hodnoťte pochopitelně jen toho, koho znáte. 

  Celkový průměr: 1,05

(jednotlivci: Jiří Přeučil a Hanka Novotná: 1;  Romana Miňovská: 1,06; Elena Storoj: 1,15)

Ne všichni klienti hodnotili všechny členy personálu.

13) Jak hodnotíte spolehlivost místní pečovatelské služby?

Průměrná známka  1,02 (Je velmi spolehlivá –  99% respondentů)

14) Stalo se někdy, že by Vám personál podle vašeho názoru neoprávněně odmítl v něčem vyhovět?

Průměrná známka  1 (Zatím nikdy – 100% respondentů)

15) Doporučil/a byste tuto pečovatelskou službu svým blízkým přátelům?

Průměrná známka  1 (Ano, doporučil/a  –  100% respondentů)

 

A otevřená otázka na závěr:

              16) Chcete nám ještě něco sdělit?

 – Aktivity pracovníků penzionu Horizont hodnotím velmi kladně, je to zařízení potřebné a výborně p. Přeučilem vedené. Je příjemné vědět, že když člověka přepadne nemohoucnost, má dostupnou pomoc.

 

– Jsem velmi spokojena a za vše děkuji.

 

– Děkuji Horizontu, že je!

 

– Jsme rádi, že Vás tady máme a děvčátka s dobrými obědy vždy rádi přivítáme.

 

– Jsem spokojena se všemi.

 

– Jste výborní.

 

Jsem ráda, byť jen zatím za dovoz obědů.

 

– Jsem velmi spokojen.

 

– Některé pořady a akce svoji kvalitou a zajímavostí zaplní jídelnu Horizontu posluchači. Myslím, že by bylo na místě aby se s těmito pořady seznámila širší veřejnost občanů Suchdola a ne jen naše skupina.

 

 

 

 

 

 

PROGRAM HORIZONTU na ČERVENEC 2010

30. 6. 2010

Čtvrtek 1.7.    

–   8:00    –   pedikúra

– 15:00    –   dokumentární odpoledne: Slunce – jaká je asi minulost, přítomnost a budoucnost planety, na které všichni závisíme ?

Pátek 2.7.       

–   8:00    –   pedikúra

– 15:00    –   hudební kavárna: Gustav Mahler – Best of (2.symf-IV.věta, 3.symf. – II. věta,  5.symf. – IV.věta)

Středa 7.7.    

–  15:00  –   koncert: zpívání o vodě – lidové písničky s „vodní“ tematikou nám zahraje a zazpívá  Katarína Ludmila Havlínová

Čtvrtek 8.7.     

–   8:00    –   pedikúra

– 15:00  –  dokumentární odpoledne: Život v divočině VI. – závěrečný díl   dokumentárního  cyklu o přírodě Jižní Ameriky – tentokrát se podíváme až na jih – MEZI  TUČŇÁKY (velkoplošná projekce)  

Pátek 9.7.       

–   8:00    –   pedikúra

– 15:00    –   hudební kavárna: klavírní skladby A.Dvořáka a J.Ježka Read the rest of this entry »