PROGRAM HORIZONTU na KVĚTEN 2019

2. 5. 2019

PROGRAM DOPROVODNÝCH AKTIVIT DENNÍHO STACIONÁŘE

čt 2.5. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou
po 6.5. 14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
út 7.5. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:45 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
10.5. 14:00 CANISTERAPIE– setkání s fenkou ELINKOU a její paničkou
Kateřinou Kropáčkovou

po

13.5.

08:00

cvičení s Editou Lachmanovou



14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
út 14.5. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:45 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
čt 16.5. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

po

20.5.

08:00

cvičení s Editou Lachmanovou



14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
út 21.5. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


13:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
čt 23.5. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou
24.5. 14:00 CANISTERAPIE- setkání s fenkou ELINKOU a její paničkou
Kateřinou Kropáčkovou

po

27.5.

08:00

cvičení s Editou Lachmanovou



14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
út 28.5. 09:00 VÝLET do skanzenu Vysoký Chlumec, kde nás čeká


komentovaná prohlídka interiérů obytných stavení, pily, mlýna a kovárny


a volná prohlídka areálu a hospodářských stavení.



Zájemci, hlaste se !!!


10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:45 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
čt 30.5. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

PROGRAM pro SENIORSKOU VEŘEJNOST

čt 2.5. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: Géniové starověku Sokrates
3.5. 08:00 pedikúra

po

6.5.

16:30

masáže






út 7.5. 14:45 biblická hodina



čt 9.5. 08:00 pedikúra






15:00 přednáška: POVÍDÁNÍ o JIŽNÍ FRANCII
Povídání o jižní FRANCII


poprvé k nám přijde TEREZIE ŠIMÁKOVÁ


aby nám povídala o svých francouzských zkušenostech, mimo jiné o svém


třítýdenním pobytu v klášteře. (vstupné 20,- )
10.5. 08:00 pedikúra

po

13.5.

16:30

masáže

út 14.5. 14:45 biblická hodina
st 15.5. 15:00 přednáška: nám dobře známá kořenářka LUCIE BUREŠOVÁ


nás seznámí s BYLINKAMI 4 smysly


(vstupné 20,- )
čt 16.5. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: Odhalená tajemství Bible


2. díl – Země zaslíbená
17.5. 08:00 pedikúra

po

20.5.

16:30

masáže






út 21.5. 14:45 biblická hodina
st 22.5. 15:00 přednáška: Povídání o Pražském



Povstání.


Květnové události z doby před 74 lety nám připomene David Cabal


který se jimi – zvláště s ohledem na úlohu české policie a četnictva v povstání –


zabýval v diplomové práci.


(vstupné 20,- )
čt 23.5. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: 101 osobností 20. století –  5. díl
24.5. 08:00 pedikúra




so 25.5. 09:30 BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová

po

27.5.

16:30

masáže






út 28.5. 09:00 VÝLET do skanzenu Vysoký Chlumec, kde nás čeká


komentovaná prohlídka interiérů obytných stavení, pily, mlýna a kovárny


a volná prohlídka areálu a hospodářských stavení.


Zájemci, hlaste se !!!


14:45 biblická hodina
st 29.5. 15:00 dokumentární odpoledne: Dějiny pod lupou Sfinga
čt 30.5. 08:00 pedikúra


15:00 přednáška: Mistr pěvec BENO BLACHUT


MARKÉTA KIRATLI nás přijde seznámit s


jedním z neoblíbenějších českých tenoristů 20. století. Jeho život byl nesmírně barvitý.


Pocházel z chudých ostravských poměrů. Vyrůstal bez otce, neboť ten padl na frontě.


Před konzervatoří pracoval ve vítkovických železárnách. Díky usilovnému studiu, píli, talentu,


podpoře známých i štěstí dokázal překonat nepřízeň osudu a stát se uměleckou legendou.


(vstupné 20,- )
31.5. 08:00 pedikúra

STALO SE v BŘEZNU 2019

9. 4. 2019

Na konci března už byly rozkvetlé nejen zlaté deště, ale i „špendlíky“, meruňky a některé sakury. Také naše oblíbená sakura v ulici U Višňovky rozkvetla.

Horizont získal novou obyvatelku pro byt č. 10. Ale o jinou obyvatelku jsme přišli. Koncem měsíce nás zastihla smutná zpráva, o jejím zesnutí.  Kromě této smutné události jsme se však mohli potěšit. 89. narozeniny oslavila jedna klientka stacionáře.

Lucie s klienty začala zahradničit. Několik dopolední se věnovali sázení semínek. A objednala vyvýšený záhon, který by byl na zahradě a pečovali by o něj klienti stacionáře.

Kanape, které jsme měli v jídelně a které nám věrně sloužilo od otevření Horizontu v roce 2001, zvolna dosluhovalo. Na několika místech bylo prodřené čalounění a bylo jasné, že letos budeme muset pořídit nějaké jiné sezení. A jako na zavolanou přišla nabídka na darování nových, resp. ne úplně nových, nicméně zachovalých. Což jsme vděčně přijali. Koncem měsíce jsme je sem nastěhovali – sluší jim to a všem se na nich dobře sedí.

V úterý 12.4. přišly do stacionáře děti a maminky z mateřského centra Rybička. Návštěva to byla zase vydařená, plná smíchu a dojatých úsměvů. Všichni si opět odnášeli dobré dojmy a domluvili jsme se, že bychom další setkání mohli udělat za dva tři měsíce v komunitní zahradě. Doufejme, že nám to počasí dovolí.

Kulturní akce jsme tu měli čtyři – každý týden jednu. Tentokrát to všechno byli „staří známí“ a osvědčení lektoři.

V prvním týdnu nám zahrálo Duo Mirka a Jirka. Hráli směs evergreenů a šlágrů pro naši věkovou skupinu – lidovky, hašlerky apod. Kromě kláves a zpěvu zazněl několikrát i saxofon.

Potom přišel Tomáš Kukal a povídal nám o své cestě do Norska. Ten, resp. Norsko, sem přilákalo zdaleka nejvíc lidí – kolem 30. Potvrdilo se, že pro Čechy je Norsko, resp. Skandinávie obecně téměř „zaslíbenou zemí“, ke které mají silný vztah, ať už tam byli (a těch mohla být z přítomných tak polovina) nebo nebyli.

O týden později přišel další každoroční host, teatrolog Vít Pokorný. tentokrát si připravil povídání o slavných divadelních hrách – od středověkého Mastičkáře až po jednu z nejoblíbenějších porevolučních inscenací, jíž je Sluha dvou pánů (kterou však nehodnotí nikterak kladně).

A na samém závěru měsíce přišla Lucie Kadochová. Poprvé zde byla loni s povídáním o Kambodži a Vietnamu. Ozvala se nám v projektu Ježíškova vnoučata. Zareagovala na naši výzvu, aby se s nám přišel nějaké amatérský cestovatel podělit o své zážitky. A protože se její přednáška líbila a přiznala se, že cestuje hodně a ráda, tak jsme ji letos požádali zase a ochotně přišla. A posluchači opět nebyli zklamaní. Tématem jejího letošního povídání byl ostrov Guadeloupe.

V březnu jsme začali s canisterapií. Po letechy k nám zavítal pejsek s odpovídajícím výcvikem. Jmenuje se Elinka a její panička Kateřina. První zkušenosti jsou velmi dobré.

FOTOGRAFIE z BŘEZNA 2019

8. 4. 2019

PROGRAM HORIZONTU na DUBEN 2019

28. 3. 2019

PROGRAM DOPROVODNÝCH AKTIVIT DENNÍHO STACIONÁŘE

po 1.4. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
út 2.4. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:45 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
čt 4.4. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

po

8.4.

08:00

cvičení s Editou Lachmanovou



14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
út 9.4. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:45 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
čt 11.4. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou
12.4. 14:00 CANISTERAPIE- setkání s fenkou ELINKOU a její paničkou
Kateřinou Kropáčkovou

po

15.4.

08:00

cvičení s Editou Lachmanovou



14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
út 16.4. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


14:45 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
čt 18.4. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

út

23.4.

10:00

muzicírování s Lucií Burešovou



13:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
čt 25.4. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou
26.4. 14:00 CANISTERAPIE- setkání s fenkou ELINKOU a její paničkou
Kateřinou Kropáčkovou
po 29.4. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou


14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
út 30.4. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou
14:45 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou

PROGRAM PRO SENIORSKOU VEŘEJNOST

po 1.4. 16:30 masáže
út 2.4. 14:45 biblická hodina
st 3.4. 15:00 dokumentární odpoledne: Géniové starověkuBuddha
čt 4.4. 08:00 pedikúra
5.4. 08:00 pedikúra

po

8.4.

16:30

masáže






út 9.4. 14:45 biblická hodina



st 10.4. 15:00 dokumentární odpoledne: 101 osobností 20. století –  4. díl
čt 11.4. 08:00 pedikúra






15:00 taneční vystoupení : ODPOLEDNE s FLAMENCEM





mistrině tance ELENA GORDONOVÁ nám předvede


tanec, který má původ mezi andaluskými Romy


Nepochybně uvidíme jiné kreace než loni. (vstupné 20,- )
12.4. 08:00 pedikúra

po

15.4.

16:30

masáže






út 16.4. 14:45 biblická hodina



st 17.4. 15:00 dokumentární odpoledne: Odhalená tajemství Bible


1. díl – Ztraceno v překladu
čt 18.4. 08:00 pedikúra


15:00 přednáška: Povídání o KYPRU


poprvé k nám přijde o svých cestách vyprávět
Tereza BRŮŽKOVÁ (vstupné 20,- )

út

23.4.

14:45

biblická hodina

st 24.3. 15:00 přednáška: Povídání o SKOTSKU


Janu Troupovou známe především jako cestovatelku do


Latinské Ameriky. Tentokát nás vezme o něco blíže. (vstupné 20,- )
čt 25.4. 08:00 pedikúra


15:00 dokumentární odpoledne: Dějiny pod lupou


Tadž Mahal – Indický monument
26.4. 08:00 pedikúra
so 27.4. 09:30 BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová

po

29.4.

16:30

masáže

út 30.4. 14:45 biblická hodina

STALO SE v ÚNORU 2019

6. 3. 2019

Únor začal hustým sněžením a skončil jarním sluncem. Pro srovnání začátku a konce měsíce sem dáváme fotky z procházek na začátku a na konci měsíce.

Konečně jsme vyhodnotili průzkum spokojenosti klientů pečovatelské služby. Žádné velké překvapení nám nepřinesl. Zájemci jej najdou na této stránce v příslušné rubrice.

V průběhu února jsme stále hledali nového obyvatele. Na samém konci měsíce se nám ozvala dlouholetá klientka pečovatelské služby, které se množí zdravotní komplikace. Už léta měla podanou žádost o bydlení v Horizontu, ale měla v žádosti zatrženou jen garsoniéru, takže do výběrového řízení jsme ji nezahrnuli. Nicméně teď projevila zájem, byla se zde podívat a po pár dnech nám řekla, že by byt brala. Středisková rada to schválila a v březnu tedy Horizont získá novou obyvatelku.

V únoru oslavila jedna z obyvatelek  95. narozeniny. Je druhou nejstarší obyvatelkou Horizontu, ale „služebně“ je obyvatelkou nejstarší. Nastěhovala se sem hned při jeho otevření v roce 2001.  Narozeniny oslavila klasicky v rámci biblické hodiny vínem a výbornými zákusky, kterými pohostila své spoluobavytelky a personál.

Původně tu měly být 3 kulturní akce, ale nakonec byly jen dvě. Koncert Pavla Schranka znemožnila nemoc.

Pavel Kukal si letos připravil povídání o významném středověkém rukopisu, jímž je modlitební kniha hodinek, kterou si nechal udělat vévoda Jan z Berry.

A na samotném konci měsíce k nám přišla další každoroční host, jímž byla Saša Ryvolová. Tentokrát jsme si z její nabídky vybrali povídání o cestě do Ugandy. Rozhodně patří k našim nejoblíbenějším přednášejícím, tak doufáme, že k nám za rok docestuje znovu.

FOTOGRAFIE z ÚNORA 2019

5. 3. 2019

PRŮZKUM SPOKOJENOSTI klientů PEČOVATELSKÉ SLUŽBY v roce 2018

5. 3. 2019

Sběr dotazníků probíhal v listopadu (do konce měsíce). Rozdali jsme jej všem klientům, kteří v té době PS využívali. Rozdali jsme 78 dotazníků. Zpět se nám jich vrátilo 52, což je 66,7.%.

Průzkum měl 2 části – část pro naši PS a část pro dodavatele obědů. Každý si připravoval i vyhodnocoval svou část. Předkládáme vyhodnocení obou částí. Náš komentář se však týká jen části, která se týká PS.

Ne všichni jej vyplňovali stejně pečlivě a ne všichni odpověděli na všechny otázky.

U většiny otázek bylo hodnocení na „školní“ škále 1 – 5. Průměrnou známku jsme počítali ze všech dotazníků, kde byla některá známka zatržena. Nikoli tedy z úplně všech dotazníků. Pokud u některé otázky odpovědělo např. jen 40 lidí, počítali jsme průměr ze 40, nikoli ze všech 52. Někdy se stalo, že známka zatržena nebyla, ale byl uveden slovní komentář. Někdy byl slovní komentář i známka. Všechny slovní komentáře poměrně důsledně a přesně uvádíme.

Většina otázek je podobná (byť třeba mírně jinak formulovaná) jako v předchozích letech. Zájemci tedy mohou srovnávat s předchozími lety.

U „známkovacích“ otázek jsou výsledky obdobné jako v předchozích letech. Oproti roku 2017 došlo u 5 otázek k mírnému zhoršení, u 6 k mírnému zlepšení (v řádu setin, maximálně desetin). Nejhorší dosažená „známka“ je 1,69.

Neuvádíme hodnocení jednotlivých zaměstnanců. Těm bylo hodnocení předloženo k jejich osobní sebereflexi.

Následuje dotazník v plném znění včetně výsledků.

Vážení uživatelé služeb PS,

v rámci zvyšování kvality našich služeb se na vás každoročně obracíme s prosbou o vyplnění dotazníku týkajícího se vaší spokojenosti s naší pečovatelskou službou Horizont.

V tomto dotazníku máte možnost se vyjádřit k fungování naší pečovatelské služby a informovat nás o tom, co  vám na našich službách vyhovuje a co byste naopak rádi změnili. Vyplněním dotazníků nám dáváte možnost naše služby zlepšovat, tak aby vyhovovaly co největšímu počtu našich uživatelů.

Průzkum spokojenosti  je ANONYMNÍ. Proto také dotazník dostáváte v obálce spolu se samolepicím štítkem  a zalepený v této obálce a zapečetěný štítkem jej prosím vraťte pečovatelkám. Vyplňování dotazníku je dobrovolné, avšak nesdělíte-li nám váš názor, těžko můžeme něco změnit.

Zaručujeme vám, že vaše dotazníky budou otevírány až všechny najednou a vyhodnocovány budou administrativní pracovnicí.

Pokud vám tento způsob nepřijde dostatečně anonymní, můžete dotazník odeslat poštou nebo vhodit do schránky na domě centra pečovatelské služby HORIZONT (Na Vrchmezí 8/231, Praha 6, 160 00), případně jej můžete vhodit do schránky důvěry. Ty máme dvě. Jednu najdete v přízemí budovy vedle schodů v chodbičce naproti výtahu a druhou před domem vedle vstupu do výtahu. Schránky lze použít tak, aby vás při vhazování dotazníku nikdo neviděl.

Dotazníky prosím odevzdávejte do 30.11. 2018. Odevzdat dotazník později nebude možné. Pokud tedy chcete, aby váš názor byl součástí vyhodnocování, prosíme dodržte tento termín odevzdání. .

Výsledky tohoto anonymního průzkumu poskytneme ke shlédnutí Radě MČ Praha – Suchdol (která nás finančně podporuje)  a Střediskové radě penzionu Horizont (která je naším řídícím orgánem) a kromě vás se za kvalitu poskytovaných služeb zodpovídáme i těmto institucím a v případě vaší nespokojenosti s námi právě ony mohou jednat ve váš prospěch.  Pro zájemce budou výsledky přístupné na našich internetových stránkách www.centrumhorizont.cz.

Také v tomto roce pro vás sestavili druhou část dotazníku  v restauraci Na Farmě odkud vozíme obědy  neboť i jim záleží na vaší spokojenosti. Výsledky této části ankety budou vyhodnocovat přímo zaměstnanci restaurace a Vaše návrhy a hodnocení se pokusí co nejdříve zapracovat do jídelníčku a to v případě, bude-li změna žádána od většího množství uživatelů. Věnujte tedy také anketě z restaurace patřičnou pozornost. Pokud dovoz obědů nevyužíváte, tak samozřejmě druhou část ankety nevyplňujte.

!!!!  I klienty, kteří od PS využívají pouze službu zajištění stravy )dovozu obědů), prosíme, aby vyplnili tuto část ankety (která se týká pečovatelské služby), a ne jen dotazník z restaurace ( který se týká kvality dováženého jídla). Důležité jsou pro nás obě části !!!!

Vybrané odpovědi k  otázkám vždy zakroužkujte. Ke všem otázkám můžete, chcete-li doplnit i slovní komentář, proč jste zvolili právě danou odpověď. Za každou z vašich odpovědí budeme rádi.

1) Jaké úkony Vám poskytuje PS Horizont?

a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (pomoc s podáním jídla a pití, s oblékáním…)     2x

b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu   3x

c) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy (např. dovoz obědů…)   26x

d) pomoc při zajištění chodu domácnosti( např. úklidy, praní, žehlení, nákupy…) 13x

e) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (např. procházky, rozhovory..) 6x

f) akutní pochůzky (náhlé vyzvednutí léků, nečekaný nákup apod.)  7x

g) dovoz autem 12x

h) půjčení kompenzačních pomůcek  5x

ch) masáže 3x

Komentáře: „Kromě obědů, nákupů a úklidů a dovozů autem bych uvítala čas pečovatelky aspoň 1x týdně na pochůzky a obstarávání věcí.“

2) Vyhovuje Vám provozní doba pečovatelské služby? Tedy doba, kdy můžete využít našich služeb?

1                        2                            3                                     4                             5

Ano, určitě            Spíše ano        Je mi to jedno                        Spíše ne          Ne, nevyhovuje

  • ­Průměrná „známka“ je 1,37

3) Prosím ohodnoťte kvalitu provádění pečovatelských úkonů, které využíváte. Zakroužkujte vybranou odpověď.

1                                2                       3                            4                                    5

velmi spokojen/a       spíše spokojen/a         spokojen/a     spíše nespokojen/a       velmi nespokojen/a

  • ­Průměrná „známka“ je 1,2

Komentáře: „Zatím jen poskytnutí stravy“ (u hodnocení 3)

„Nejsem v Horizontu dlouho – 1,5 roku. Trvá mi dlouho než poznám vlastnosti lidí, se kterými se setkávám zřídka.“

4) Prosím, ohodnoťte vlastnosti jednotlivých členů personálu na škále od 1-5 jako ve škole, kdy 1 znamená nejlepší známku. Neznáte-li někoho z pracovníků, nemusíte ho hodnotit, avšak prosíme, abyste k osobě přidali poznámku o tom, že pracovníka neznáte, tzn. nikdy jste se s ním nesetkali. V určitých ohledech můžete hodnotit práci i těch z nás, se kterými se pravidelně nesetkáváte nebo osobně neznáte (připravují vyúčtování, přebírají a předávají informace, komunikujete s nimi telefonem …)

  • Konkrétní hodnocení jednotlivých pracovníků neuvádíme. Ke shlédnutí bylo nabídnuto jen jim k osobní sebereflexi. Zde uvádíme  jak hodnocení probíhalo.

Profesionalita            1          2         3         4         5

Spolehlivost                1            2        3          4           5

Zodpovědnost             1           2         3         4           5

Dochvilnost                 1          2          3          4          5

Pečlivost                     1          2          3         4          5

Důvěryhodnost           1          2          3          4           5

Trpělivost                   1          2          3          4           5

Budeme rádi, když si dáte tu práci a zakroužkujte pozitivní i negativní vlastnosti jednotlivých pracovníků pečovatelské služby. Které vlastnosti ho charakterizují? Jak na vás působí? Napadají Vás další vlastnosti, které ho charakterizují? Vzhledem k různým rolím, které zde různí pracovníci zastávají není samozřejmě možné, abyste u všech osob hodnotili vše. Zatrhávejte tedy  tak, jak jednotlivé osoby znáte (někoho více, někoho méně, někoho více osobně, někoho spíše  „na dálku“). U někoho bude zatržených vlastností více, u jiných méně – a je to tak pořádku).

Zodpovědný / Nespolehlivý / Dochvilný / Chodí pozdě / Chodí pozdě bez omluvy / Odchází před dokončením práce / Pečlivý / Lajdácký /  Puntičkář / V práci rychlý /  Pomalý / Rozvážný / Zbrklý / Snaží se mít práci co nejdříve za sebou na úkor kvality / Pracovitý / Líný / Důvěryhodný / Nevěřím mu / Jemný / Hrubý / Trpělivý / Netrpělivý / Pořád ve spěchu / Dobře si popovídáme / Ptá se na věci, do kterých mu moc není (příliš zvědavý) / Vyrovnaný / Náladový / Uzná chybu / Chce mít vždy pravdu / Respektuje mě – váží si mě / Jedná svévolně, rozhoduje za mě, cítím se s ním poníženě, vnucuje mi své představy / Nehodnotí mě ani mé okolí / Ohleduplný / Lhostejný /  Přehnaně starostlivý / Umí odlehčit i vážnou situaci / Nebere nic vážně / Uklidňující / Rozrušující / Mluví příliš složitě / Je srozumitelný / Dokáže mě ocenit  (povzbuzuje , motivuje mě) / Má pochopení (rozumí mi, dokáže se vcítit) / Pohotový (dokáže si poradit v nenadálé situaci) / Vyzná se ve své profesi, dokáže mi poradit, jak či s kým mám svou situaci řešit apod.

Jiné……………..

5)         Víte jak se zachovat v případě nespokojenosti s poskytováním služeb naší PS, popřípadě s personálem?

1                             2                            3                             4                       5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á         spíše ne           určitě ne

  • ­Průměrná „známka“ je 1,68

6)         Stalo se Vám někdy, že jste byl/a nespokojená nebo měl/ a potřebu si stěžovat?

Tato otázka se NETÝKÁ chuti a kvality jídla. Spokojenosti se stravou zjišťuje samostatný dotazník Restaurace Na Farmě, který jste obdrželi v obálce s tímto dotazníkem Horizontu.

1                                   2                            3                       4                       5

určitě ne                      spíše ne                        nevím              spíše ano        určitě ano

  • ­Průměrná „známka“ je 1,3

V případě, že ano, jak jste se zachoval/a? Zakroužkujte prosím odpověď (může jich být i více).

a)     Mlčel/a jsem    – pokud ANO, tak proč ? – obával jsem se reakce ze strany PS  – 1x

–  mám pocit, že to stejně nemá cenu

–   jinéPracovnice mi propálila žehličkou rukáv noční košile. Stane se. pracovnice to jistě udělat nechtěla. Nevím o koho jde. Jen mě mrzí, že se neomluvila. Neuměla přiznat chybu.“

b)     Nebylo to tak důležité, neřešil/a jsem to    – 2x

c) Hned  jsem to sdělila přítomné osobě a vyřešili jsme to;  – 3x

d)     Hned  jsem to sdělila přítomné osobě, ale nevyřešili jsme to;

e)     Sdělila jsem to vedení organizace;

f)      obával jsem se reakce ze strany PS

g)     mám pocit, že to stejně nemá cenu

Jiné: „Chuť a kvalita jídla“

„Určitě jsem neměla potřebu si stěžovat.“

7)         Jsou Vaše požadavky, případně stížnosti, vyslyšeny a vyřizovány ?

1                             2                          3                          4                               5

určitě ano               spíše ano                jak kdy              spíše ne                  určitě ne

  • ­Průměrná „známka“ je 1,33

Komentáře: „Jakýkoli požadavek je vždy vyslyšen a vyřízen.“

„Nevím. Jedná se o úklid spol. prostor. Po nešťastném pádu jsem dlouho nevycházela.“

8)         Stalo se někdy, že by Vám personál podle Vašeho mínění neoprávněně odmítl v něčem vyhovět?

1                              2                        3                       4                                    5

určitě ne                   spíše ne            nevím              spíše ano                    určitě ano

  • ­Průměrná „známka“ je 1,08

9)         Jak jste spokojen/a se  spolehlivostí  místní pečovatelské služby?

1                                2                                          3                          4                               5

velmi spokojen/a    spíše spokojen/a           spokojen/a      spíše nespokojen/a   nespokojen/a

  • ­Průměrná „známka“ je 1,39

10)       Cítíte se být dostatečně informován/a o všech úkonech, které místní pečovatelská služba nabízí?

1                                     2                                              3                               4

určitě ano                         spíše ano                                spíše ne                    určitě ne

  • ­Průměrná „známka“ je 1,33

11)       Víte jak postupovat, kdybyste chtěl/a  služby rozšířit o jiné úkony?

1                                2                         3                              4                          5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á         spíše ne              určitě ne

  • ­Průměrná „známka“ je 1,69

12) Uvažujete o rozšíření služeb?

ANO    –  12x ( Komentář: „Větší rozsah úklidu“)

NE –  15x ( Komentář: „Zatím“ – 2x)

Pokud NE, tak proč?

– nepotřebuji další služby  – 13x (2x s poznámkou „Zatím“)

– mám pocit, že toho mají pečovatelky moc – 3x

– z finančních důvodů – 1x

– nechci obtěžovat – 3x

– jiné (upřesněte). „Mytí oken a úklid 1x měsíčně“

„Odnášení odpadu, pokud nemůžu vycházet ven“

13)       Máte přehled o doprovodných aktivitách, které se v Centru pro seniory HORIZONT odehrávají?

1                                                  2                                                     3                              4

Určitě ano                               spíše ano                                spíše ne                      určitě ne

  • ­Průměrná „známka“ je 1,26

Jak se o nich dovídáte?  zakroužkujte prosím odpověď:

a) dostávám pravidelně tištěný program    – 16x (Jednou poznámka“ „To by bylo báječné“)

b)  letáčky na veřejných vývěskách    – 2x

c)  informace v Suchdolských listech     – 19x

d)  z programu vyvěšeného přímo v Horizontu    – 5x

e) ze Suchdolského kulturního přehledu  a Mozaiky    – 13x

f) z internetových stránek    – 16x

f) od přátel    – 1x

Jinak? Jak?:  „Program dostávám mailem“

14)       Jste s naší pečovatelskou službou Horizont spokojen/a natolik, že byste ji doporučil/a svým blízkým přátelům?

1                             2                              3                              4                            5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á           spíše ne                určitě ne

  • ­Průměrná „známka“ je 1,2

14) Napadá Vás nějaká služba, která zde v okolí chybí? Nemusí se týkat pouze sociálních služeb, může se jednat o nějaký obchod, kroužek, aktivita apod. Výsledky budeme předávat i Úřadu MČ Suchdol, pro jehož zaměstnance by Vaše odpověď mohla být přínosná. Popřípadě je služba, kterou byste rádi využíval/a v rámci pečovatelské služby Horizont, ale není v nabídce? Odpověď vypište.

– „Určitě obchod! Zastávku autobusu: ulice K Vinici (nevymlouvat se, že zde není zálivka (?) – na Hanspaulce taky není a nemají tam zastávku). Dále tabák s novinami u hotelu JAS !“

– „Aspoň 1x týdně bych ještě uvítala možnost, aby pečovatelka pomohla zařizovat méně obvyklé věci (čistírna, zakoupení knihy, xeroxy listin, předání písemnosti atd.“

– „V naší části Suchdola je málo obchodů. Chybí mi papírnictví, domácí potřeby atd. Mohli by obyvatelé Horizontu navštěvovat  nějaký stacionářský  kroužek?“

– „Vše OK.“

– „Nedostatečná kapacita obchodů. Napojení na služby Senior Taxi za levnější úhrady.“

15)       Splnila pečovatelská služba Horizont Vaše očekávání, které jste měl/a před zavedením služby?

1                             2                              3                              4                            5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á           spíše ne                určitě ne

  • ­Průměrná „známka“ je 1,38

V čem splnila Vaše očekávání? Odpověď vypište.

„Dovoz pestré stravy“

– „Zatím ve všem, co potřebuji“

– „Pomáhá mi udržet v pořádku velký byt“

– „Stravování a nákupy“

– „Dochvilně vozí obědy a spolehlivě“

– „V dovozu obědů“

.- „Ochotou a vstřícností“

– „Perfektní služby“

– „Dovoz obědů, program v Horizontu“

– „V zájmu o pomoc a ochotu klientům“

-„Mám, co potřebuji“

V čem nesplnila Vaše očekávání? Odpověď vypište.

– „Uvítala bych více času (cca 1 hod týdně) na popovídání si o všem co se ve světě umění, politiky, na domácím poli – děje.“

– „Některé práce nevykonává (okna, parkety)“

– „Pomoc obyvatelům, když nemohou vycházet z domu, např. vynášení odpadků.“

„Dovoz obědů je poměrně drahý (přes 30% ceny jídla). Není to můj problém, jde spíš o klienty s nízkou penzí.“

– „Nic“

16)       Jak jste se o PS Horizont dozvěděl/a?

– od známých – 14x

– od sociální pracovnice v nemocnici – 1x

– od praktického lékaře – 7x

– od rodiny – 8x

– z internetu – 3x

– na Úřadě MČ – 2x

– z veřejných vývěsek – 3x

– ze Suchdolských listů – 16x

– jiné (upřesněte) : „Informace z CČSH v Roztocích“

„Od sousedky“

„Z CČSH“

17)       Co bylo důvodem k tomu, že jste PS Horizont začal/a využívat?

– vlastní potřeba – 33x

– přání rodiny, přičemž potřebu využívání PS uznávám – 10x

– přání rodiny, přičemž sám/sama ve skutečnosti o službu nestojím

– žádost o příspěvek na péči – 3x

– doporučení lékaře – 5x

– jiné (upřesněte): „Nemám sílu každý den vařit (84 let)

„Nemohu chodit, neuvařím si, nenakoupím si, jsem stále unavená a každý pohyb mi činí potíže.“

„Nemocný manžel“

„Několik vážných nemocí během 4 let. Po návratu z nemocnice jsem nebyla schopná si vařit ani nakoupit.“

18)       Můžete se s vašimi potřebami a žádostí o pomoc  obrátit na svou rodinu?

1                             2                              3                              4                            5

určitě ano               spíše ano            nejsem si jistý/á           spíše ne                určitě ne

  • ­Průměrná „známka“ je 1,49

Komentáře“ „Mohu se obrátit na syna, který bydlí až v Újezdě nad Lesy“

„Oba synové jsou zaměstnaní, mají rodiny, času je málo – vozit mně po lékařích mimo Suchdol je potřeba často.“

19)       Jak často vám rodina vypomáhá?

a) každý den – 10x

b) několikrát do týdne – 11x

c) několikrát do měsíce – 6x

d) kdykoli si řeknu o pomoc – 20x

e) rodinu nemám/nefunguje/nevídáme se

f) nepomáhají

Komentáře: „Jedině nákup“

„V případě mé nemoci“

„podle potřeby a možnosti“

20)       Chcete nám ještě něco sdělit?  Napadlo Vás někdy, že by se dalo dělat něco lépe, jinak? Máte nějaký nápad, připomínku či sdělení, které by mohlo být prospěšné pro zkvalitnění našich služeb? Odpověď prosím vypište.

„Jsem rády a občas využiji možnosti dovozu za potřebami tady na Suchdole. Uvítala bych však tuto možnost i na delší vzdálenosti mimo Suchdol k odborným lékařům (ÚVN, Motol)“

„Rád za veškerou činnost děkuji. Vyhovuje mi systém náhrad („brigádníků“). Služba není nikdy narušená.“

„Myslím, že se všichni pracovníci PS starají svědomitě, aby nám pomohli zvládnout často složité situace, které přináší stáří.“

„V některých zdrav. zařízeních podávají za peníze minerální vody. Vážím si klidu a tepla. Jsem vděčná za doprovody. Děkuji za kulturní programy.

„Všichni zaměstnanci Horizontu jsou vstřícní a ochotní.“

„Když je omáčka, je jí málo.“

„Zajištění taxislužby, mandl – zlevnění žehlení.“

„Dozvěděla jsem se, že v Praze 6 začínají zavádět vaření pro důchodce do škol, protože strava je podobná dětské stravě.“

Děkujeme za vyplnění dotazníku

S pozdravem

Pracovníci PS Horizont

PROGRAM HORIZONTU na BŘEZEN 2019

28. 2. 2019

PROGRAM  DOPROVODNÝCH AKTIVIT DENNÍHO STACIONÁŘE

po 4.3. 14:00 výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou
út 5.3. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


13:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
st 6.3. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou
čt 7.3. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

po

11.3.

14:00

výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou

út 12.3. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


13:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
st 13.3. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou
čt 14.3. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

po

18.3.

14:00

výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou

út 19.3. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


13:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
st 20.3. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou
čt 21.3. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

po

25.3.

14:00

výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou

út 26.3. 10:00 muzicírování s Lucií Burešovou


13:30 stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou
st 27.3. 08:00 cvičení s Editou Lachmanovou
čt 28.3. 13:30 dramahrátky s Drahomírou Staňkovou

PROGRAM pro SENIORSKOU VEŘEJNOST

1.3. 08:00 pedikúra

po

4.3.

16:30

masáže






út 5.3. 14:45 biblická hodina
st 6.3. 15:00 koncert: DUO MIRKA & JIRKA


nám zahraje šlágry a evergreeny pro dříve narozené.  (vstupné 20,- )
čt 7.3. 08:00 pedikúra
8.3. 08:00 pedikúra

po

11.3.

16:30

masáže

út 12.3. 14:45 biblická hodina
st 13.3. 15:00 přednáška: Tomáš KUKAL


Povídání o NORSKU (vstupné 20,- )
čt 14.3. 08:00 pedikúra


15:00 dokumnentární odpoledne: Géniové 19. století – Sigmund Freud
15.3. 08:00 pedikúra

po

18.3.

16:30

masáže

út 19.3. 14:45 biblická hodina
čt 21.3. 08:00 pedikúra


15:00 přednáška: NEJSLAVNĚJŠÍ



INSCENACE ČESKÉHO DIVADLA


hovořit bude teatrolog MgA. Vít Tadeáš POKORNÝ


(vstupné 20,- )
22.3. 08:00 pedikúra

po

25.3.

16:30

masáže

út 26.3. 14:45 biblická hodina
čt 28.3. 08:00 pedikúra



15:00 přednáška: LUCIE KADOCHOVÁ


Povídání o GUADELOUPE


O pár ostrůvcích v Karibiku, které jsou dlouholetou francouzkou zámořskou državou,


asi nikdo z nás neslyšel. To však neznamená, že nestojí za to, abychom se o nich něco dozvěděli.
29.3. 08:00 pedikúra
so 30.3. 09:30 BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová

STALO SE v LEDNU 2019

20. 2. 2019

Ve stacionáři poměrně dost klientů „klempírovalo“ a naše řady byly prořídlé.

Dvě z  obyvatelek oslavily v lednu narozeniny – 93. a 96. Každá z nich své  spoluobyvatelky a personál velkoryse pohostily vínem a chlebíčky. Narozeniny obě oslavili na biblické hodině, které od ledna probíhají v salonku. Je nam na ně víc klidu a nejsou narušovány provozem stacionáře, dalšími příchozími, zvoněním atd.

Narozeniny oslavil ještě jeden klint ze stacionáře. Je vlastě o generaci mladší a mezi klienty je „benjamínek“. Oslavil 65. narozeniny. Své kolegy i personál stacionáře pohostil dvěma dorty a šampaňským.

V úterý 15.1. k nám přišly děti z MŠ v Gagarinově ulici zazpívat pár koled a řekly pár říkánek. Předaly klientkám přáníčka a vyrobené papírové růže. A pak jsme si s nimi zaskotačili na vozících a chodítkách, což pro děti byla nevšední atrakce. Jak ukazuje pár fotek, tak se během krátké návštěvy podařilo navázat spontánní a vřelý vztah přes těch 8 desetiletí, které většinu klientek od dětí dělí.

V lednu jsme tu měli 4 kulturně společenské akce a všechny se velmi vydařily. Jediný nováček byl pan docent Minář, povoláním vědec – entomolog, resp. parazitolog, který se v rámci svého výzkumu a mezinárodní pomoci opakovaně vracel do Mongolska. Vyprávění pana Mináře bylo poutavé a z klasických diapozitivů na nás dýchla minulost – možná zromantizovaná, ale krásná.

O týden později nám zahrálo Duo Tón směsku evergreenů a tanečních šlágrů pro starší a pokročilé. Písničky naše seniorské publikum nemohli zklamat. Neslyšely sice žádnou novinku, ale jsou to písně jejich mládí, které vyvolají spoustu vzpomínek.

A za daší týden přišli další „staří známí“ – Marian Vaněk se svou taneční partnerkou Annou Marií Žílovou. Vystoupení se líbilo všem a minimálně polovina z přítomných se do tance aktivně zapojila.

A posledního ledna sem přijel pan Kolomazník ze záchranné stanice pro volně žijící živočichy Panthea. I on byl sázka na jistotu.  Přivezl i několik jejích zástupců z různých živočišných říší. Viděli jsme na vlastní oči sklípkana, asi půl druhého metru dlouhou užovku, potkana a kavku. Ty odvážnější si mohli zmíněné exempláře pohladit. Celkově to bylo moc poučné a zajímavé a my jen doufáme, že si sem Pantheu budeme moci zase pozvat.

FOTOGRAFIE z LEDNA 2019

18. 2. 2019