Většinou uvádíme fotky z dění ve stacionáři a z našich kulturních akcí. Ani jedno z toho se však nekonalo. Tak sem dáváme aspoň pár fotek ze zahrádky.
A také fotky z největšího bytu, který je připravený k nastěhování nového obyvatele.
Květen nebyl nijak radostný měsíc. Venku pořád řádil koronavirus. Nouzový stav se začal „rozvolňovat“ (toto slovo se stalo velice frekventovaným a spolu s „promořováním“ je horkým kandidátem na slovo roku). Ulice proto už nebyly tak pusté. Ale v Horizontu bylo pusto pořád. Dokonce by se dalo říci, že čím dál tím pustěji.
Denní stacionář byl stále zavřený a dozvěděli jsme se, že podle plánu „rozvolňování“ budou moci být stacionáře pro seniory otevřené až od 22.6.
Navíc v květnu do Horizontu 2x sáhla smrt – 2 obyvatelé v tomto měsíci zemřeli. To se nám už dlouho nestalo. Naposled v červenci 2004, kdy krátce po sobě zemřeli 2 pánové.
Obsazení uvolněných bytů bylo jedním z hlavních bodů jednání Střediskové rady, které proběhlo v pondělí 25.5. Dalším důležitým bodem jednání Střediskové rady bylo její složení na následující funkční období.
V naší pečovatelské službě nastala nová situace – ozvala se nám rodina s trojčaty, která se právě nastěhovala na Suchdol. Ze zákona o sociálních službách jsme povinni poskytovat ji pečovatelskou službu bez úhrady. Aby to, co jim nabídneme pro ně mělo smysl, musíme přijmout pečovatelku speciálně pro pomoc v jejich rodině. S našimi stálými pečovatelkami bychom jim toho moc nabídnout nemohli – jsou celkem vytížené péčí pro místní seniory.
„Stalo se … “ většinou doprovázíme fotkami z dění ve stacionáři a z našich kulturních akcí. Ani jedno z toho se však nekonalo. Tak sem dáváme aspoň pár fotek ze zahrádky. Díky našemu zahradníkovi byla velmi krásná moc nás mrzelo, že se jí nemohli kochat klienti stacionáře, kteří tam tak rádi sedávají. O vyvýšený záhon se letos nemohli postarat klienti, tak to zůstalo na Lucii. A truhlíky s petúniemi ke zkrášlení zahrady přispěla Daniela.
PROGRAM DOPROVODNÝCH AKTIVIT DENNÍHO STACIONÁŘE
po | 22.6. | – | 08:00 | – | cvičení s Editou Lachmanovou | |||||
– | 14:00 | – | výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou | |||||||
út | 23.6. | – | 10:00 | – | trénink paměti s Veronikou Křížkovou | |||||
– | 13:30 | – | stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou | |||||||
st | 24.6. | – | 13:30 | – | tvůrčí dílna s Veronikou Křížkovou | |||||
čt | 25.6. | – | 10:00 | – | muzicírování s Lucií Burešovou | |||||
po |
29.6. |
– |
08:00 |
– |
cvičení s Editou Lachmanovou |
|||||
– | 14:00 | – | výtvarná dílna s Hankou Jamriškovou | |||||||
út | 30.6. | – | 10:00 | – | trénink paměti s Veronikou Křížkovou | |||||
– | 13:30 | – | stacionářská pekárna s Danielou Töpferovou |
PROGRAM PRO SENIORSKOU VEŘEJNOST
so | 30.5. | – | 09:30 | – | BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová | |||||
út |
2.6. |
– |
14:45 |
– |
biblická hodina |
|||||
čt | 4.6. | – | 08:00 | – | pedikúra | |||||
pá | 5.6. | – | 08:00 | – | pedikúra | |||||
út |
9.6. |
– |
14:45 |
– |
biblická hodina |
|||||
čt | 11.6. | – | 08:00 | – | pedikúra | |||||
pá | 12.16. | – | 08:00 | – | pedikúra | |||||
út |
16.6. |
– |
14:45 |
– |
biblická hodina |
|||||
čt | 18.6. | – | 08:00 | – | pedikúra | |||||
pá | 19.6. | – | 08:00 | – | pedikúra | |||||
po |
22.6. |
– |
16:30 |
– |
masáže |
|||||
út | 23.6. | – | 14:45 | – | biblická hodina | |||||
st | 24.6. | – | 15:00 | – | přednáška: | VLADIMÍR LUKS | ||||
Povídání o Kyrgyzstánu | ||||||||||
(vstupné 20,-) | ||||||||||
čt | 25.6. | – | 08:00 | – | pedikúra | |||||
– | 15:00 | – | dokumentární odpoledne: | Civilizace a umění | ||||||
8. díl – Kult pokroku | ||||||||||
pá | 26.6. | – | 08:00 | – | pedikúra | |||||
so | 27.6. | – | 09:30 | – | BOHOSLUŽBA CČSH – slouží Jarmila Kučerová | |||||
po |
29.6. |
– |
16:30 |
– |
masáže |
|||||
út | 30.6. | – | 14:45 | – | biblická hodina |
Březen 2020 se bezpochyby zapíše do světových dějin, rozhodně do dějin české republiky. Pro Čínu to možná bude spíš leden, pro Itálii únor, pro jiné země duben. Ale koronavirová pandemie dostihla všechny a Českou republiku ochromila v březnu.
Nejprve se ale zmíníme, co jsme stihli ještě před tím.
Například jedna z obyvatelek penzionu stihla hned 1.3. upadnout a zlomit si nohu.
První březnovou středu jsme stihli další dovádění s maminkami a dětmi s Rybičky. Bylo to fajn, jako vždy. Přišly nějaké nové tváře i děti, které tu byly už víckrát a byly tudíž více otrkané, spontánnější a divočejší.
Na březen jsme měli domluvené 3 přednášky. Koronavirus nám však bohužel 2 z nich překazil. Stihli jsme jen povídání Terezy Brůžkové o jejím půlročním pobytu na Novém Zélandě. A i na téhle akci už bylo – pokud jde o účast – patrné, že „něco je ve vzduchu“. Přišlo výrazně méně lidí než bychom za normálních okolností čekali. Tereza mluví zajímavě, je bezprostřední, přátelská a veselá, takže bylo radost ji poslouchat a všichni se dobře pobavili.
Byla to však poslední kulturní akce na dlouhou dobu.
V pátek 13.3. jsme ještě stihli popřát a oslavit narozeniny Romany a rozcházeli jsme se s tím, že od pondělka bude už všechno jinak, protože od pondělka 16.3. byl vyhlášený „nouzový stav“ a v důsledku toho byly uzavřeny denní stacionáře.
Musíme vyzdvihnout úžasnou práci Suchdolské radnice a rady MČ v době koronakrize. Ještě před vyhlášením nouzového stavu se skrze Horizont zajímali o situaci místních seniorů. Horizont jako první zásobili alkoholovou virucidní desinfekcí, ptali se na to, jak jsme na tom s ochrannými prostředky atd.
A hned v prvním týdnu nám sem začali různí lidé nosit dobrovolnicky našité látkové roušky, protože těch zdravotnických jednorázových byl nedostatek. Někdo je přinesl sám od sebe, jiné nám přinesla paní místostarostka pí. Štěpánková, která se na jejich přípravě také podílela a na radnici je od různých dobrovolníků shromažďovali a distribuovali. Dost jich obstarala také Petra s Danielou od různých svých známých. Zkrátka sešlo se jich zde tolik, že jsme mohli nabídnout všem obyvatelům, personálu i všem klientům PS z terénu. Zájem byl a několik desítek jsme jich rozdali. Patří za to VELKÝ DÍK všem ochotným krejčovým.
Místní Úřad také připravil balíčky s rouškou, desinfekcí a rukavicemi pro všechny zdejší seniory, což nám připadá opravdu velkorysé.
Mezitím magistrát HMP zjišťoval, jak jsou ochrannými prostředky vybavení jednotliví poskytovatelé sociálních služeb a od konce března nás ochrannými prostředky hojně zásobil.
Také Horizont se snažil pomoci nejohroženější skupině, včetně těch, kteří nejsou stálými klienty pečovatelské služby. Prostřednictvím Úřadu a následně Suchdolské mozaiky jsme nabídli dovoz obědů všem místním seniorům, což někteří využili. Nabídli jsme i nákupy, vyzvedávání léků atd. Někteří senioři nabídku využili. Jiní klienti PS naopak služby omezili. Zvláště ti, kteří bydlí s rodinami ve společném době. Chtějí být v kontaktu s co nejmenším počtem lidí a potomci v době nouzového stavu pracují z domova a mohou tak rodičům pomáhat více než když chodí do práce.
V druhé polovině března bylo opravdu krásné počasí. Jaro přichází čím dál dříve i letos si pospíšilo. Ale nouzový stav znamenal co největší omezení vycházení. Takže jsme o to nejkrásnější období přišli a mohli jsme se kochat maximálně z okna. Poslední březnové dny se prudce ochladilo a dokonce napadalo víc sněhu než za celou zimu, to znamená asi 2 centimetry. A všechny květy byly pokryté sněhem a mráz nás připravil o letošní úrodu meruněk.
PEČOVATELSKÁ SLUŽBA HORIZONT nabízí
v nastálé situaci pomoc seniorům a dalším potřebným lidem, včetně těch, kteří nejsou jejími stálými klinenty.
Máme na mysli například pomoc s nákupy, vyzvedáváním léků a dalšími nezbytnými pochůzkami.
V případě potřeby nás volejte na čísla 233 101 421 nebo 608 237 198.
Únor byl celkem smutný měsíc. Hodně lidí onemocnělo, především ve stacionáři, ale i v personálu. Ve stacionáři bylo v některé dny méně než polovina přihlášených klientů.
Kromě toho, že mnoho lidí chybělo jsme se však mohli seznámit s novými tvářemi, byť nešlo o klienty.
Do Horizontu se přišla podívat nová ředitelka Husitské diakonie, paní Kateřina Klasnová.
Jak jsme se zmínili v lednovém zápise, Alberto se přesídlil do Německa a paní farářka Kučerová postupně předává náboženskou obec CČSH své nástupkyni. A v únoru ji přivedla na seznámení do Horizontu. Nová paní farářka se jmenuje Kristýna (příjmení si bohužel zatím nepamatuji) a pokud jsme měli možnost se zeptat, tak z ní obyvatelky, které na biblické hodiny chodí, mají dobrý dojem.
Únor rozhodně nebyl bílý, tak nevíme, zda se máme bát neúrody. Rozhodně však byl mokrý. Koncem měsíce byla půda opravdu nasáklá a louže na ulicích nestíhaly uschnout. Koncem měsíce navíc prolétl Evropou hurikán Sabina. Např. Horoměřice, Únětice atd. vyřadil z dodávky elektřiny na celý den.
Ale vhledem k tomu, že byl únor – jako ostatně celá zima (během níž jsme v Praze ani neviděli sníh) – nadprůměrně teplý, začalo být „volání jara“ patrné už v době, kdy bývala krajina ještě pokrytá sněhem. Na našich procházkách jsme začal vídat sněženky, bledule, krokusy. A dokonce první kvítky na naší oblíbené sakuře v ulici U Višňovky.
Noviny stále plnil koronavirus, který se před několika týdny začal z Číny šířit do světa. Bylo jen otázkou času, kdy dorazí i k nám. V únoru to nestihl, ale hned 1.3. se v Čechách objevily první tři případy.A pak už to byla jízda.
Kromě oslabení personálu a nižší návštěvnosti ve stacionáři plynulo vše jako normálně. Peklo se, zpívalo a vyrábělo o sto šest.
Měli jsme tu 3 „živé“ kulturní akce. Všechny s docela slušnou účastí. A všichni přednášející byli už staří dobří známí.
Pan docent Minář nám tu loni povídal o své cestě do Mongolska. Při té příležitosti se zmínil, že tam byl zkoumat místní parazity, neboť je parazitolog. Letos jsme ho tedy požádal o přednášku přímo o hlavním jeho vědeckém zájmu, tedy o parazitech.
O týden později přišel pan Pavel Kukal, který k nám chodí léta a má široký rejstřík témat, především z historie a z přírody. Tentokrát si vybral přírodu, konkrétně růže. Svou přednášku nazval „Růže – královna květin“.
A koncem měsíce přišla Saša Ryvolová. Letos jsme ji požádali o povídání z Latinské Ameriky. Svůj pořad nazvala „Po stopách starých Mayů aneb Tanec s Velkým Jaguárem“.
Sběr dotazníků probíhal v listopadu (do konce měsíce). Rozdali jsme jej všem klientům, kteří v té době PS využívali. Rozdali jsme 87 dotazníků. Zpět se nám jich vrátilo 50, což je 57,5.%.
Průzkum měl 2 části – část pro naši PS a část pro dodavatele obědů. Každý si připravoval i vyhodnocoval svou část. Předkládáme vyhodnocení obou částí. Náš komentář se však týká jen části, která se týká PS.
Ne všichni jej vyplňovali stejně pečlivě a ne všichni odpověděli na všechny otázky.
U většiny otázek bylo hodnocení na „školní“ škále 1 – 5. Průměrnou známku jsme počítali ze všech dotazníků, kde byla některá známka zatržena. Nikoli tedy z úplně všech dotazníků. Pokud u některé otázky odpovědělo např. jen 40 lidí, počítali jsme průměr ze 40, nikoli ze všech 52. Někdy se stalo, že známka zatržena nebyla, ale byl uveden slovní komentář. Někdy byl slovní komentář i známka. Všechny slovní komentáře poměrně důsledně a přesně uvádíme.
Většina otázek je podobná (byť třeba mírně jinak formulovaná) jako v předchozích letech. Zájemci tedy mohou srovnávat s předchozími lety. Výsledky průzkumu za poslední léta jsou uvedeny na naší internetové stránce.
U „známkovacích“ otázek jsou výsledky obdobné jako v předchozích letech. U otázek, u kterých lze srovnávat průměr, došlo oproti roku 2018 u 5 otázek k mírnému zhoršení, u 5 k mírnému zlepšení (v řádu setin, maximálně desetin).
Neuvádíme hodnocení jednotlivých zaměstnanců. Těm bylo hodnocení předloženo k jejich osobní sebereflexi.
Vážení uživatelé služeb PS,
v rámci zvyšování kvality našich služeb se na vás každoročně obracíme s prosbou o vyplnění dotazníku, týkajícího se vaší spokojenosti s naší pečovatelskou službou Horizont.
V tomto dotazníku máte možnost se vyjádřit k fungování naší pečovatelské služby a informovat nás o tom, co vám na našich službách vyhovuje a co byste naopak rádi změnili. Vyplněním dotazníků nám dáváte možnost naše služby zlepšovat, tak aby vyhovovaly co největšímu počtu našich uživatelů.
Průzkum spokojenosti je ANONYMNÍ. Proto také dotazník dostáváte v obálce spolu se samolepicím štítkem a zalepený v této obálce a zapečetěný štítkem jej prosím vraťte pečovatelkám. Vyplňování dotazníku je dobrovolné, avšak nesdělíte-li nám váš názor, těžko můžeme něco změnit.
Zaručujeme vám, že vaše dotazníky budou otevírány až všechny najednou.
Pokud vám tento způsob nepřijde dostatečně anonymní, můžete dotazník odeslat poštou nebo vhodit do schránky na domě centra pečovatelské služby HORIZONT (Na Vrchmezí 8/231, Praha 6, 160 00), případně jej můžete vhodit do schránky důvěry. Ty máme dvě. Jednu najdete v přízemí budovy vedle schodů v chodbičce naproti výtahu a druhou před domem vedle vstupu do výtahu. Schránky lze použít tak, aby vás při vhazování dotazníku nikdo neviděl.
Dotazníky prosím odevzdávejte do 30.11. 2019. Odevzdat dotazník později nebude možné. Pokud tedy chcete, aby váš názor byl součástí vyhodnocování, prosíme dodržte tento termín odevzdání.
Výsledky tohoto anonymního průzkumu poskytneme ke shlédnutí Radě MČ Praha – Suchdol (která nás finančně podporuje) a Střediskové radě Horizontu (která je naším řídícím orgánem) a kromě vás se za kvalitu poskytovaných služeb zodpovídáme i těmto institucím a v případě vaší nespokojenosti s námi právě ony mohou jednat ve váš prospěch. Pro zájemce budou výsledky přístupné na našich internetových stránkách www.centrumhorizont.cz.
Také v tomto roce pro vás sestavili druhou část dotazníku v restauraci Na Farmě odkud vozíme obědy neboť i jim záleží na vaší spokojenosti. Výsledky této části ankety budou vyhodnocovat přímo zaměstnanci restaurace a Vaše návrhy a hodnocení se pokusí co nejdříve zapracovat do jídelníčku a to v případě, bude-li změna žádána od většího množství uživatelů. Věnujte tedy také anketě z restaurace patřičnou pozornost. Pokud dovoz obědů nevyužíváte, tak samozřejmě druhou část ankety nevyplňujte.
!! Pokud využíváte pouze službu zajištění stravy, nezapomeňte vyplnit i první část ankety a nejen pouze dotazník z restaurace. Důležité jsou pro nás obě části.
Vybrané odpovědi k otázkám vždy zakroužkujte. Ke všem otázkám můžete, chcete-li doplnit i slovní komentář, proč jste zvolili právě danou odpověď. Za každou z vašich odpovědí budeme rádi.
1) Jaké úkony Vám poskytuje PS Horizont?
a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (pomoc s podáním jídla a pití, s oblékáním…) 1x
b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu 4x
c) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy (např. dovoz obědů…) 24x
d) pomoc při zajištění chodu domácnosti( např. úklidy, praní, žehlení, nákupy…) 10x
e) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (např. procházky, rozhovory..) 5x
f) akutní pochůzky (náhlé vyzvednutí léků, nečekaný nákup apod.) 4x
g) dovoz autem 8x
h) půjčení kompenzačních pomůcek 5x
ch) masáže 3x
2) Vyhovuje Vám provozní doba pečovatelské služby? Tedy doba, kdy můžete využít našich služeb?
1 2 3 4 5
Ano, určitě Spíše ano Je mi to jedno Spíše ne Ne, nevyhovuje
3) Prosím ohodnoťte kvalitu provádění pečovatelských úkonů, které využíváte. Zakroužkujte vybranou odpověď.
1 2 3 4 5
velmi spokojen/a spíše spokojen/a spokojen/a spíše nespokojen/a velmi nespokojen/a
4) Prosím ohodnoťte vlastnosti jednotlivých členů personálu na škále od 1-5 jako ve škole, kdy 1 znamená nejlepší známku. Neznáte-li někoho z pracovníků, nemusíte ho hodnotit avšak prosíme, abyste k osobě přidali poznámku o tom, že pracovníka neznáte, tzn. nikdy jste se s ním nesetkali. V určitých ohledech můžete hodnotit práci i těch z nás, se kterými se pravidelně nesetkáváte nebo osobně neznáte (připravují vyúčtování, přebírají a předávají informace, komunikujete s nimi telefonem …)
Budeme rádi, když si dáte tu práci a zakroužkujte pozitivní i negativní jednotlivých pracovníků pečovatelské služby. Které vlastnosti ho charakterizují? Jak na vás působí? Napadají Vás další vlastnosti, které ho charakterizují? Vzhledem k různým rolím, které zde různí pracovníci zastávají není samozřejmě možné, abyste u všech osob hodnotili vše. Zatrhávejte tedy tak, jak jednotlivé osoby znáte (někoho více, někoho méně, někoho více osobně, někoho spíše „nadálku“). U někoho bude zatržených vlastností více, u jiných méně – a je to tak pořádku).
HODNOCENÍ JEDNOTLIVÝCH PRACOVNÍKŮ NEUVÁDÍME. BYLY PŘEDLOŽENY PRACOVNÍKŮM JAKO PODNĚT K SEBEREFLEXI.
5) Víte jak se zachovat v případě nespokojenosti s poskytováním služeb naší PS, popřípadě s personálem?
1 2 3 4 5
určitě ano spíše ano nejsem si jistý/á spíše ne určitě ne
6) Stalo se Vám někdy, že jste byl/a nespokojený/á nebo měl/ a potřebu si stěžovat?
(Tato otázka se NETÝKÁ chuti a kvality jídla. Spokojenosti se stravou zjišťuje samostatný dotazník Restaurace Na Farmě, který obdrželi s obálce s tímto dotazníce Horizontu. )
1 2 3 4 5
určitě ano spíše ano nevím spíše ne určitě ne
V případě, že ano, jak jste se zachoval/a? Zakroužkujte prosím odpověď.
a) Mlčel/a jsem
b) Nebylo to tak důležité, neřešil/a jsem to 3x
c) Hned jsem to sdělil/a přítomné osobě a vyřešili jsme to; 2x
d) Hned jsem to sdělil/a přítomné osobě, ale nevyřešili jsme to; 1x
e) Sdělila jsem to vedení organizace; 1x
f) Jiné ……………
Komentáře: Nikdy jsem nebyla nespokojena.
7) Jsou Vaše požadavky, případně stížnosti, vyslyšeny a vyřizovány ?
1 2 3 4 5
určitě ano spíše ano jak kdy spíše ne určitě ne
Komentáře: Bez požadavků.
Nestěžuji si.
Nemám zkušenost.
8) Stalo se někdy, že by Vám personál podle Vašeho mínění neoprávněně odmítl v něčem vyhovět?
1 2 3 4 5
určitě ne spíše ne nevím spíše ano určitě ano
9) Jak jste spokojen/a se spolehlivostí místní pečovatelské služby?
1 2 3 4 5
velmi spokojen/a spíše spokojen/a spokojen/a spíše nespokojen/a nespokojen/a
10) Cítíte se být dostatečně informován/a o všech úkonech, které místní pečovatelská služba nabízí?
1 2 3 4
určitě ano spíše ano spíše ne určitě ne
11) Víte jak postupovat, kdybyste chtěl/a služby rozšířit o jiné úkony?
1 2 3 4 5
určitě ano spíše ano nejsem si jistý/á spíše ne určitě ne
Průměrná „známka“ je 1,69
a) Uvažujete o rozšíření služeb?
b) Pokud NE, tak proč?
„S postupujícím věkem budu jistě další služby potřebovat“
12) Máte přehled o doprovodných aktivitách, které se v Centru pro seniory HORIZONT odehrávají?
1 2 3 4
Určitě ano spíše ano spíše ne určitě ne
Průměrná „známka“ je 1,83
Jak se o nich dovídáte? zakroužkujte prosím odpověď:
a) dostávám pravidelně tištěný program 12x
b) letáčky na veřejných vývěskách 2x
c) informace v Suchdolských listech 17x
d) z programu vyvěšeného přímo v Horizontu 3x
e) ze Suchdolského kulturního přehledu a Mozaiky 10x
f) z internetových stránek 3x
f) od přátel 4x
Jinak? Jak? „obvykle od pečovatelek“ – 2x
„Mohla by pečovatelka dodívat s jídlem i tištěný program?“ 2x
“ žádné info nedostávám“
13) Jste s naší pečovatelskou službou Horizont spokojen/a natolik, že byste ji doporučil/a svým blízkým přátelům?
1 2 3 4 5
určitě ano spíše ano nejsem si jistý/á spíše ne určitě ne
14) Napadá Vás nějaká služba, která zde v okolí chybí? Nemusí se týkat pouze sociálních služeb, může se jednat o nějaký obchod, kroužek, aktivita apod. Výsledky budeme předávat i Úřadu Mč Suchdol, pro jehož zaměstnance by Vaše odpověď mohla být přínosná. Popřípadě je služba, kterou byste rádi využíval/a v rámci pečovatelské služby Horizont, ale není v nabídce? Odpověď vypište.
– „Bohužel je zde jen 1 trafika, kde je možné koupit knížky a časopisy. Chybí mi prodejna knih a kalendářů.“
– „Určitě obchod – aby jsme nemuseli jezdit do Lidlu nebo Kauflandu autem. Suchdol – velká vesnice by obchod na úrovni potřebovala jako sůl. Jsou zde jen obchody Vietnamců – zbytečně drahé.“
– „Obchod, který bude otevřený do konce roku a zatím nikdo neví kde bude od ledna.“
15) Splnila pečovatelská služba Horizont Vaše očekávání, které jste měl/a před zavedením služby?
1 2 3 4 5
určitě ano spíše ano nejsem si jistý/á spíše ne určitě ne
Průměrná „známka“ je 1,25
V čem splnila Vaše očekávání? Odpověď vypište.
– „Kromě své pečlivé práce byla též nesmírně milá a přátelská.“
– „PS Horizont již pomáhala mé mamince (zemřela v 96 letech) a věděla jsem o výtečnosti služeb i spolehlivosti.“
– „Odlehčila moji práci.“
– „Jsem po operaci páteře, úklid sama nezvládám. Pečovatelka perfektně uklidí, trochu si se mnou popovídá (žiji sama). Vždycky se na ni těším.“
– „Dovoz jídla pravidelný.“
– „Vyhovující.“
– Plní přání.“
– „Splnila očekávání, jsem spokojená.“
– „Je na ní spolehnutí s obědy. (jiné nemám).“
– „Spolehlivost a slušné chování.“
V čem nesplnila Vaše očekávání? Odpověď vypište.
– „V ničem.“
16) Jak jste se o PS Horizont dozvěděl/a?
– od známých 12x
– od sociální pracovnice v nemocnici 1x
– od praktického lékaře 2x
– od rodiny 9x
– z internetu 2x
– na Úřadě MČ 2x
– z veřejných vývěsek 1x
– ze Suchdolských listů 12x
– jiné (upřesněte) – „V církvi CČE“
– „Chodím okolo“
– „od CČSH“
– „Znám Horizont od jeho vzniku. Žiju na Suchdole 50 let.“
– „od sousedů“
17) Co bylo důvodem k tomu, že jste PS Horizont začal/a využívat?
– vlastní potřeba 27x
– přání rodiny, přičemž potřebu využívání PS uznávám 3x
– přání rodiny, přičemž sám/sama ve skutečnosti o službu nestojím
– žádost o příspěvek na péči 1x
– doporučení lékaře 2x
– jiné (upřesněte) – „Zhoršený zdravotní stav“
– “ nejdříve kvůli poskytování obědů (sama neumím vařit), úklidu, pomoci při chodu domácnosti. Postupně mi síly ubývají a jde každý úkon pomalu.“
18) Můžete se s vašimi potřebami a žádostí o pomoc obrátit na svou rodinu?
1 2 3 4 5
určitě ano spíše ano nejsem si jistý/á spíše ne určitě ne
19) Jak často vám rodina vypomáhá?
a) každý den 8x
b) několikrát do týdne 14x
c) několikrát do měsíce 3x
d) kdykoli si řeknu o pomoc 15x (jednou z poznámkou „ale neochotně“
jednou s poznámkou „a povinnosti a zaměstnání to synům umožní“)
e) rodinu nemám/nefunguje/nevídáme se
f) nepomáhají 1x
20) Chcete nám ještě něco sdělit? Napadlo Vás někdy, že by se dalo dělat něco lépe, jinak? Máte nějaký nápad, připomínku či sdělení, které by mohlo být prospěšné pro zkvalitnění našich služeb? Odpověď prosím vypište.
„S Horizontem jsem spokojená“
„Mohu posoudit pouze 2 pracovnice, které nám přivážejí obědy a s těmi jsme spokojeni.“
„Zatím mě napadá pouze to, že s sobotu a neděli se o vše, co Horizont poskytuje, musí každý postarat sám.“
„Nutné brát v úvahu, že je třeba zbudovat zastávku autobusu k ulici K Vinici, kde je sídliště rodinných domů. Autobus jenom projíždí a výmluva, že zde není zálivka je nepravdivá. Na Hanspaulce je také zastávka bez zálivky. Dále není vybudovaný přechod přes silnici a musíme každý den čelit nebezpečí, že nás auta přejedou !! V našem věku nemůžeme běhat přes silnici, jako zajíc. Semafor by byl na místě !! prosím projednat. Díky.“